Danas me zove jedna mladenka...
(prestaro za odgovor)
BRUJO
2010-01-04 21:50:10 UTC
I pita za cijenu albuma, koliko slika itd , itd....
I ja joj kažem da u album ide nekih 150 - 200 slika i da te slike ću joj
dati u Hi rezoluciji na DVD-u...
Ona me pita a što je sa ostalim slikama...
Ja kažem da ostale slike ne dobiva.
Pita zašto ... i da svi drugi daju ostale slike.
Ali, rekao sam joj da te ostale slike ću joj dati , ali u rezoluciji od 800
pixela i sa vodenim žigom, brojem same fotke...
I ona kaže da to nije fer....
I tu sam puko i samo sam joj rekao da sam malo krivo vidio i da je njen
datum meni već zauzet...
Naravno, nije, ali jednostavno se ne želim prostituirati .

Znam da većina daje te slike, ali to je po meni toliko glupo i bezvezno,
jer... tamo su ustvari neuspjele slike, duple, slične s uzetima već... itd

Pa nikada se prije nisu davali filmovi...

Eto... ne morate REPLAYATI ...
samo sam se htio malo istresti po tastaturi :-)
Zoran Vincic
2010-01-04 21:55:33 UTC
ja normalno dajem sve obradjene koje su u albumu, ali dam i ostatak iz
sale koji nije zavrsio u albumu (naravno, ne neuspjele)...no ne
obradjujem ih, samo osnovno iz raw-a

mislim, kad pogledas, vec si ih okinuo, a kojeg ce ti vraga :)
--
Zoran Vincic

Remove *NO SPAM* to reply
BRUJO
2010-01-05 00:09:58 UTC
Post by Zoran Vincic
[...]
Znam Zorane... ali nije zbog love... već.. zbog NEDAM :-)

Ma, ako su mi neki OK, simpa... poklonim im ...
Pero Glazar
2010-01-04 22:00:36 UTC
Post by BRUJO
I tu sam puko i samo sam joj rekao da sam malo krivo vidio i da je njen
datum meni već zauzet...
Naravno, nije, ali jednostavno se ne želim prostituirati .
Zasto ju, ak se vec ne zelis prostituirati, nisi jednostavno odjebao i rekao
da ne zelis raditi prema njezinim uvjetima?
BRUJO
Ne znam...
darko
2010-01-04 22:31:01 UTC
Znam da veæina daje te slike, ali to je po meni toliko glupo i bezvezno,
jer... tamo su ustvari neuspjele slike, duple, sliène s uzetima veæ... itd
Stvarno ali stvarno mi nije jasno zasto ne bi dao sve fotke. Napravis cca
1000 fotki na vjencanju, od toga maknes mutne, preeksponirane i ostale
tehnicki ne-valjane i ostane ti sigurno jedno 600 fotki.. Ne vidim razloga
zasto ih ne bi dobili na DVD-u. Kakav watermark? Pa kakve veze ima ko je
fotkao tetu koja naviruje prek balkona? I don't get it..

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4743 (20100104) __________

http://www.eset.com
marky
2010-01-04 23:05:59 UTC
Napravis cca 1000 fotki na vjencanju, od toga maknes mutne, preeksponirane
i ostale tehnicki ne-valjane i ostane ti sigurno jedno 600 fotki.. Ne
vidim razloga zasto ih ne bi dobili na DVD-u.
tako i ja radim...obradim fotke za album..ostalo neka si nose, sto ce mi :)
ne vidim tu nikakav problem.
Dumbo
2010-01-04 22:30:31 UTC
Post by BRUJO
Znam da većina daje te slike, ali to je po meni toliko glupo i bezvezno,
jer... tamo su ustvari neuspjele slike, duple, slične s uzetima već... itd
Razumijem i tebe i nju. Ti želiš održavati kvalitetu i ugled, a ona želi
dobiti sve što može.

One fotke koje su tebi neuspjele, njoj možda nisu. Ti gledaš vjerojatno
prvenstveno tehničku/ umjetničku kvalitetu, a ona gleda sadržajnu - što
se sve na fotki vidi. Možda je samo na jednoj fotki njena teta
nasmijana, a tebi ta fotka nije uspjela zbog nekog desetog razloga i
izbrišeš ju ili joj ne daš...

Primjer nisam naveo slučajno. Moja se jedna prijateljica silno veselila
što sam uspio uhvatiti njenog tatu da se smije na jednoj fotki. Rekla je
da joj je to jedina takva fotka jer je on rijetko nasmijan. Eto. Makar
bila i mutnjikava ili loše komponirana, njoj je to jako vrijedno.

Daj ljudima slike! Al nek se zna da je to druga klasa i nek ih ne
pokazuju uokolo bez posebno dobrog razloga. ;)

Pozdrav. Dumbo.
BRUJO
2010-01-05 00:06:32 UTC
Post by Dumbo
Post by BRUJO
[...]
Malo pojašnjenje ... trebao sam ga odmah reći - oni kod mene sami biraju
fotke. Koliko odaberu, toliko plate +album ...

I onda će uzeti manji neki broj a ostalo, ako im dam sami razviti...
Ja ne radim po paketima.
Na ovaj način oni su 100% zadovoljni sa svakom slikom u albumu. Ja neznam
radi li još itko tako kao ja. Malo je napornije... ali nikada nisam imao
problema s iti jednim parom oko neke slike koja im se ne sviđa.

Drugo... ti ima daš album i ostale slike na CD-u... pa onda ti dođu
bolesnici koji kažu da im je neka fotka bolja od one u albumu, ili zašto
nije stavljena ona slika i sl.
Ok... nekome je ta slika super, jer je tata ispao ok, ali je focus pobjegao
na štalu iza...
Njima je dobra, ali doći će neki nadobudan fotografčić i srati po mojoj
fotki kako je ona mutna i sl.

Ja radim u RAW-u... U Rijeci, vjerovali ili ne... Skoro, ali tek skoro niti
jedan fotostudio ne radi u RAW-u...
Čast izuzecima, ali ne poznam ih ili ne znam, ali za dva najjača znam da
rade u JPG (srednji format)
Ja se oko svake slike izjebem da ispadne savršena, gubim vrijeme na
picajzliranje... i svaka fotka koja izađe od mene mora biti savršena.

Eto...
Imam hrpu posla... Ova godina mi je već totalno bukirana i ne bojim se zbog
ove jedne razmažene mladenke
dati sve moje fotke samo tako...
Dam im smanjene, izšarane, sa brojem , ali u full NE.

Jer , mnogi ne kuže da davanjem svih fotki na neki način sami sebe
srozavamo, radimo anti reklamu i ... ma nema veze..

eto toliko..
pozdrav
dumbo
2010-01-05 00:25:03 UTC
Post by BRUJO
Malo pojašnjenje ... trebao sam ga odmah reći - oni kod mene sami biraju
fotke. Koliko odaberu, toliko plate +album ...
Hm. Zanimljiv pristup. Donekle kompliciran, ali čini se fer. (Nadam se
da im i sugeriraš nešto jer ti ipak o tome više znaš).

Sad kad si objasnio sustav, jasnije mi je zašto ti nije prihvatljivo ono
što 'jedna mladenka' traži...

Poz.D.
BRUJO
2010-01-05 01:10:17 UTC
Post by BRUJO
[...]
Ovako radim od kad radim :-)
Naravno ... uvjek su tu uz mene - nedaj bog im dati da sami biraju
Skupa to prolazimo - traje dosta, ali... jbg - svi zadovoljni
Poz.D.
marky
2010-01-04 23:03:54 UTC
ne razumijem zasto bi to bilo prostituiranje?
Raf
2010-01-04 23:43:07 UTC
I ja tako radim. Ovisno o dogovorenom paketu - izradim tu i tu kolièinu
slika, a sve ostalo im dam na CD-u sa watermark brojem slike.

Razlog? Pa zato da rade kod mene ako jo¹ budu htjeli izraðivati!
Za¹to? Pa jer Ÿivim od toga.
Sad æete reæi - "pa veæ si im uzeo novce".... Pa jesam, ali ako mogu ja
zaraditi jo¹, zbog èega bih to prepustio drugima?

Iskustvo:
Nakon ¹to sam s filma pre¹ao na digital - prvu svadbu sam dao sve slike u
original velièini mladencima.
Nakon tjedan dana sreo me otac od mladenke i popljuvao kakve sam im to jadne
slike izradio da se lica razlijevaju i ljudi se ne daju prepoznati. I doneo
mi svoje slike koje je dobio od mladenaca. Slike su bile 9x13 na foto
papiru, uŸas nad uŸasima, i po mojoj procjeni printane iz jpeg velièine cca
10kb, ako ne i manje. Biæe da su ih slali emailom na izradu u neki studio, a
ovi su naravno bez imalo griŸnje savjesti sve izradili i uzeli novce!
Mladenci to sve lijepo podijelili kumovima, rodbini, roditeljima...I eto mi
reklame!
Tko je sliko? Sliko ja!
Tko kriv? Ja!

BlaŸa opcija bi bila da su original slike izradili na lo¹iji stroj... opet
je meni antireklama.
E zato, ma ¹ta god vi napisali, ili mladenci prigovorili mom ili Brujinom
naèinu rada, trebate znati da svatko ima svoj razlog!
Post by BRUJO
I pita za cijenu albuma, koliko slika itd , itd....
I ja joj kaŸem da u album ide nekih 150 - 200 slika i da te slike æu joj
dati u Hi rezoluciji na DVD-u...
Ona me pita a ¹to je sa ostalim slikama...
Ja kaŸem da ostale slike ne dobiva.
Pita za¹to ... i da svi drugi daju ostale slike.
Ali, rekao sam joj da te ostale slike æu joj dati , ali u rezoluciji od
800 pixela i sa vodenim Ÿigom, brojem same fotke...
I ona kaŸe da to nije fer....
I tu sam puko i samo sam joj rekao da sam malo krivo vidio i da je njen
datum meni veæ zauzet...
Naravno, nije, ali jednostavno se ne Ÿelim prostituirati .
BRUJO
2010-01-05 00:20:30 UTC
I ja tako radim. Ovisno o dogovorenom paketu - izradim tu i tu količinu
slika, a sve ostalo im dam na CD-u sa watermark brojem slike.
Razlog? Pa zato da rade kod mene ako još budu htjeli izrađivati!
Zašto? Pa jer živim od toga.
Sad ćete reći - "pa već si im uzeo novce".... Pa jesam, ali ako mogu ja
zaraditi još, zbog čega bih to prepustio drugima?
--------------------------
Dobro, to mi ne znači ništa... ionaku im je skupo....
-------------------------
Nakon što sam s filma prešao na digital - prvu svadbu sam dao sve slike u
original veličini mladencima.
Nakon tjedan dana sreo me otac od mladenke i popljuvao kakve sam im to
jadne slike izradio da se lica razlijevaju i ljudi se ne daju prepoznati.
I doneo mi svoje slike koje je dobio od mladenaca. Slike su bile 9x13 na
foto papiru, užas nad užasima, i po mojoj procjeni printane iz jpeg
veličine cca 10kb, ako ne i manje. Biće da su ih slali emailom na izradu u
neki studio, a ovi su naravno bez imalo grižnje savjesti sve izradili i
uzeli novce!
Mladenci to sve lijepo podijelili kumovima, rodbini, roditeljima...I eto
mi reklame!
Tko je sliko? Sliko ja!
Tko kriv? Ja!
Bravo... to je to... a takvih sam slučajeva ima i ja nekoliko.
Pazi ovo... zove me mama od mladenke, ljuta... da zašto su joj išaran slike.
Ja pitam kakve slike. Ona kaže da ih je dala u TISAK i da su joj sve slike
došle sa mojim logom.
Znači ona je cijeli CD sa 500 slika dala izraditi, bez da ih je birala ...
I što je najgore... tražila je da njoj JA vratim novac što je potrošila u
TISKU, jer ja sam kriv itd. itd...
Blaža opcija bi bila da su original slike izradili na lošiji stroj... opet
je meni antireklama.
E zato, ma šta god vi napisali, ili mladenci prigovorili mom ili Brujinom
načinu rada, trebate znati da svatko ima svoj razlog!
Stvar je što se fotografija prostiuira za male pare... kurva je kakve
nema...
i ako ja stanem iza nečega, onda sam to ja.

FOTKA NA DVD-u JE - POLUPROIZVOD...

zamisli da meni Canon da SLR fotoaparat, da sve šljaka, ali da nije
prefarban , već mi kaže da sam ga obojim ali da moram napisati CANON na
njemu... Na što bi to ličilo...
I onda bi se Nikonaši smijali ovoj kreaturi od SLR-a...
_---------------------------------------------------------------
Raf - već sam se prestrašio da neću imati nikoga na svojoj strani...
hrvoje
2010-01-05 06:53:02 UTC
Post by BRUJO
Raf - već sam se prestrašio da neću imati nikoga na svojoj strani...
a kad se nerviraš bezveze. znaš i sam da je radit s ljudima najgori dio
cijele te priče.
fsdfsdfsd
2010-01-05 05:32:46 UTC
Post by BRUJO
[...]
Nikada od tebe poslovnog čovjeka, nećeš ženi dat fotografije na kojima
je ona, sigurno tebi trebaju, ajd ako su van fokusa ili mračne...
BRUJO
2010-01-05 08:52:41 UTC
Post by BRUJO
[...]
Ma nisu samo takve... ima i odličnih... još bi se jedan album dao napraviti
od tog ostatka....
Lagonda
2010-01-05 07:20:41 UTC
Post by BRUJO
[...]
A nisi ni ti trebao pisati. Ne vidim razlog da joj ne das ostale fotke.
Uostalom, zena te placa. Dakle, predmet fotkanja su oni, a ne tvoji hirevi.
Maknes naravno mutne, slicne ili iste i takve. I ostane ti recimo parsto
fotki. Uzmes 150 za album recimo, a ostalo im das na cd-u. A ti se odmah
njoj prcis sa vodenim zigom i kaj ja znam.
I ja nesto zahtjevam kad fotkam, al mislim da si ovdje malo u krivu. I da se
odnosis prema zeni malo s visoka. Ne zaboravi, ona tebe placa. Da ti placas,
prvo sto bi valjda izjavo je da je kupac uvijek u pravu. Eto, i ona je. Ako
ti se ne fotka, nemoj fotkati. Al nemoj joj "zabranjivati" dati fotke. Dobro
su ti rekli, od tebe nikad poslovnog covjeka. I tebi su fotke umjetnicke,
njoj su dokumentarne u vecini i zeli imati sve ljdue sa svadbe na njima. A
ne one za koje TI mislis da su dobre. Znas, za odnos uvijek postoje dvije
strane. A ne samo jedna.
A i mislim da bi se trebao prestati baviti fotkanjem. Cisto za tvoje
zdravlje.

I kakave veze ima prostitucija s tim? Taj dio stvarno nisam shvatio.
Raf
2010-01-05 08:45:31 UTC
Samo zato ¹to radi na svoj naèin?
A kod mene mladenci niti ne mogu birati koje æu slike izraditi - sam ih
biram.
I ne pada mi napamet dovesti ih u studio i sjediti s njima i birati!
+ ¹to uz to nedam mladencima sirovi video materijal. Ni sluèajno! MoŸda nije
ista stvar - ali je slièna.

I ¹ta sad - da odustanem od tog posla?
zdravlje.
Amaro
2010-01-05 09:27:11 UTC
Post by Raf
[...]
Nekada je film nakon razvijanja i izrade trazenih slika bio sastavni dio
koverte u kojoj su se nalazile i slike.
Vidim danas se ucjenjuje musterije da nakon placene usluge opet oraju doci
kod istog ako zele jos koju sliku sa njihovog (placenog filma)
Nakon sto naplate uslugu, naprave slike, albu sva ostala *sirovina* bi u
netaknutom stanju trebala biti vracena narucitelju.

Klasicna pohlepa, bit ce zanimljiv thread.
:)
hrvoje
2010-01-05 09:46:06 UTC
Post by Amaro
Nekada je film nakon razvijanja i izrade trazenih slika bio sastavni dio
koverte u kojoj su se nalazile i slike.
nekada. ne kod svih.
Post by Amaro
[...]
zato se raspitaš prije, pa koliko platiš to i dobiješ.

tko je napravio sirovinu? i ta sirovina ima svoju cijenu. u brujotovoj
radioni to se ne prodaje. pa ti vidi.

kraj priče ako ti ne paše. poklopiš telefon i odeš drugom. i zaželiš mu da
nema posla ili šta već.
Post by Amaro
Klasicna pohlepa, bit ce zanimljiv thread.
:)
a-a. tržišno poslovanje. opet: ako ti ne paše - fino odeš drugome koji ti
radi po volji. ovo uopće nije stvar o vjenčanjima, nego su to osnove
ekonomije.

brujo je barem pošten pa unaprijed kaže šta i kako radi. a ne šumski
ratnici u nas u "biznisu", posebno u građevini, kojima je glavna stvar da
te naguze. ko ti ne paše, lipo odložiš telefon i arrivederci. šta je lipa
stvar ta konkurencija, ha?

kako držiš do svog posla, tvoja je stvar. ma, uostalom.
ovakvi se savjeti inače plaćaju, pa ću tu stati. besplatan savjet vrijedi
koliko i košta.
Amaro
2010-01-05 10:55:09 UTC
Post by hrvoje
Post by Amaro
Nekada je film nakon razvijanja i izrade trazenih slika bio sastavni dio
koverte u kojoj su se nalazile i slike.
nekada. ne kod svih.
Uglavnom, da
Post by hrvoje
Post by Amaro
[...]
zato se raspita¹ prije, pa koliko plati¹ to i dobije¹.
Slazem se
Post by hrvoje
tko je napravio sirovinu? i ta sirovina ima svoju cijenu. u brujotovoj
radioni to se ne prodaje. pa ti vidi.
Placeno mu je da bas tu sirovinu napravi, nije on to napravio na svoj trosak
pa isao okolo prodavati kao novine.
Ili stavio u oglasnik da ima slike sa vjencanja tog i tog pa tko zeli kupiti
neka izvoli
Post by hrvoje
kraj prièe ako ti ne pa¹e. poklopi¹ telefon i ode¹ drugom. i zaŸeli¹ mu da
nema posla ili ¹ta veæ.
Post by Amaro
Klasicna pohlepa, bit ce zanimljiv thread.
:)
a-a. trŸi¹no poslovanje. opet: ako ti ne pa¹e - fino ode¹ drugome koji ti
radi po volji. ovo uopæe nije stvar o vjenèanjima, nego su to osnove
ekonomije.
Naravno, investitor je tu da odredjuje kome ce i za kakav projekt povjeriti
svoje novce.
Ako projekt ne zadovoljava bajbaj lova, ne?
Post by hrvoje
brujo je barem po¹ten pa unaprijed kaŸe ¹ta i kako radi.
Naravno da je posteno cim stranku unaprijed obavijesti o svoji uvjetia, pa
tko voli nek izvoli.
Sve vise stranaka postavlja svoje uvjete za svoju lovu tako da ce se neke
glave alo ohladiti kad se sanji obim posla.

a ne ¹umski
Post by hrvoje
ratnici u nas u "biznisu", posebno u graðevini, kojima je glavna stvar da
te naguze. ko ti ne pa¹e, lipo odloŸi¹ telefon i arrivederci. ¹ta je lipa
stvar ta konkurencija, ha?
kako drŸi¹ do svog posla, tvoja je stvar. ma, uostalom.
ovakvi se savjeti inaèe plaæaju, pa æu tu stati. besplatan savjet vrijedi
koliko i ko¹ta.
Trziste diktira uvjete a ne nadobudni pojedinci.
Oni koji se uspiju prilagoditi i ici u korak sa projenaa iaju dobre sanse za
opstanak, tvrdoglavi i nadobudni dodju paeti kad bude kasno (Pevec i slicna
ekipa)

besplatno. . .
hrvoje
2010-01-05 13:01:15 UTC
Post by Amaro
Post by hrvoje
[...]
eee..
tu ti je razlika. samo kod nekih bi ta sirovina bila plaćeno, i to spada u
dogovor. glupo i poslovno gledano kratkovidno bi bilo o tome ne
razgovarati i naglasiti unaprijed i poslije zafrknuti kupca.
Post by Amaro
Ili stavio u oglasnik da ima slike sa vjencanja tog i tog pa tko zeli kupiti
neka izvoli
baš bi bila navala, hehehe
Post by Amaro
Post by hrvoje
[...]
pa upravo to i govorin. ista stvar.
Post by Amaro
Post by hrvoje
[...]
pa to je ono - "ako ti ne paše zaželiš mu da zgubi posao". e!
Post by Amaro
Post by hrvoje
[...]
sve je to očito i točno. istina, ponekad uspiju i oni koji tvrdoglavo
tjeraju svoje... nije sve crno-bijelo. poštujem to da barem ne laže pa
obeća jedno a napravi drugo, samo toliko.
Post by Amaro
besplatno. . .
nema na čemu :)
BRUJO
2010-01-05 13:51:44 UTC
Post by Amaro
Klasicna pohlepa, bit ce zanimljiv thread.
NEEEE... pazi ovo...
Ja nisam umišljen i ne mislim da sam ni umjetnik niti nešto posebno...
Ali, mnogi umjetnici na početku karijere nisu nitko i ništa...
i nakon 100 godina njihove slike postanu jaaako vrijedne...

Zašto da netko ima moje viška slike koje nije htio ni po kunu platiti npr.
Daje li Balaško sve što je fotkao ili uslikao... NE

Ja ne želim neobrađene slike dati...

To nije moj rad... a mene se povezuje s njima - NE ŽELIM TO.
A neću ih obrađivati za poklon...
Anonymus
2010-01-05 14:02:11 UTC
Post by BRUJO
Post by Amaro
[...]
BRUJO, nisam ni ZA niti PROTIV tebe.

Nisam profesionalac (od toga ne zivim), pa na sve skupa vjerojatno gledam
drugim ocima.
U nacelu sam za to da se PRIJE dogovore (ugovore) prava i obveze obje
strane (narucitelja i izvrsioca), a tvoja bi (korektna) obveza bila da
narucioca upozoris sto ce dobiti i pod kojim uvjetima (da mu NE PRESUTIS da
nece dobiti bas sve fotografije ili ce biti zasticene watermakom ili sl.) !

Ako naruciocu i izvrsitelju pasu uvjeti - ko bog, a ako ne narucioc (kupac)
ce vjerojatno potraziti onog izvrsioca koji mu moze/hoce udovoljiti
njegovim zahtjevima.
"Zagorci smo ljudi pravi, kaj nam pak moreju !"
Lagonda
2010-01-05 14:20:03 UTC
Post by Anonymus
[...]
Upravo to. A zena je sasvim korektno pitala a on vec na njuze i ajmo se svi
mi njuzeri sad cuditi kako ga je zena to mogla pitati. Malo smijesno i
neprofesionalno, ako on zivi od toga. I vjerujem da izdaje racune za to sto
radi. :)
Lagonda
2010-01-05 14:16:14 UTC
Post by BRUJO
NEEEE... pazi ovo...
Ja nisam umi¹ljen i ne mislim da sam ni umjetnik niti ne¹to posebno...
Ali, mnogi umjetnici na poèetku karijere nisu nitko i ni¹ta...
i nakon 100 godina njihove slike postanu jaaako vrijedne...
Za¹to da netko ima moje vi¹ka slike koje nije htio ni po kunu platiti npr.
Zena je rekla da ce ti platiti 200 a ostale nece? Ili ti imas neku cijenu po
radu? Ili imas cijenu po broju fotki? To me zanima.
Post by BRUJO
Daje li Bala¹ko sve ¹to je fotkao ili uslikao... NE
Ja ne Ÿelim neobraðene slike dati...
To nije moj rad... a mene se povezuje s njima - NE ®ELIM TO.
A neæu ih obraðivati za poklon...
Onda se potrudi bar levelse porihtati. :) Vec je obradjena.
Ili se prilagodi da mladencima nije bitan iskljucivo tvoj rad, je u nekoj
mjeri, al oni zele imati svoje vjencanje, a ne zanima ih raw, sRGB, gamut,
qrca palca sto tebi znace...
To je posao.
Naravno, ti uvijek mozes reci da nikako ne dajes osim tih 200 i to je to. I
to je tvoje pravo.
Dal ces daleko s tim dogurati, to je drugo pitanje.
Zelim ti srecu s takvim stavom.
BRUJO
2010-01-05 14:21:29 UTC
po fotki... mislim da je to NAJKOREKTNIJE ..
BRUJO
2010-01-05 14:23:00 UTC
Post by Lagonda
Naravno, ti uvijek mozes reci da nikako ne dajes osim tih 200 i to je to. I
to je tvoje pravo.
Dal ces daleko s tim dogurati, to je drugo pitanje.
Zelim ti srecu s takvim stavom.
A što da ti pričam... ovu godinu sam pun... ako želiš raditi na ovom
području... evo , sad ti odmah dam pir za 12.06. i 11.09.
moj broj je 091-674-3420 nazovi me i ja te spojim sa mladencima koji me mole
za dobrog fotografa :-)
Lagonda
2010-01-05 14:26:29 UTC
A ¹to da ti prièam... ovu godinu sam pun... ako Ÿeli¹ raditi na ovom
podruèju... evo , sad ti odmah dam pir za 12.06. i 11.09.
moj broj je 091-674-3420 nazovi me i ja te spojim sa mladencima koji me
mole za dobrog fotografa :-)
Imama ja vec tvoj broj odavno. Ne treba mi vjencanje. Ne zanima me to
previse.
Samo moras biti malo flexi...
Lagonda
2010-01-05 09:41:55 UTC
Post by Raf
[...]
Nije to "njegov nacin". Ona je to trazila, on to ne da iz samo njemu znanih
razloga. Ovdje se radi o vjencanju, a ne o teskim umjetnickim djelima za
izlozbu (naravno da umjetnickih ce on napraviti koje pod obsvezno idu u
album). To sto netko bira to je njegova stvar. Ali ako zena zamoli i
ostakak, ne vidim neki konkretni razlog osim sebicnosti i pomisli da ce ti
netko ukrasti radove, da ces se s tim srozati kao "uber kvalitetan fotograf"
i slicno.
Video je nesto drugo.
Ali fotke, one koje bas nece ici u album, a mladencima predstavljaju NJIHOVO
vjencanje, malo pustis mozda kroz levelse ili mrvicu risajzas i das im kao
ostatak. A one posebne u album. Svi sretni i zadovoljni.
Pa neces im davato raw format ili one mutne i kaj ti ja znam.
Ali bas da im ne das nish osim 150 fotki, malo blesavo. Jer time samo
pokazujes kako se postavljas iznad njih. A oni u biti tebe placaju. I ne
traze te da im das dusu, nego ostatk fotki sa svadbe. Big deal.
Ocito je da osim albuma ce biti ostatak. Pa ako im vec moras muljati, onda
im fino kazes ostatak na cd-u. I onda stavis recimo 150 u album a od 1000
ostalih, odaberes 200, 300, 400 koje su ti ok i das im. Nisu ni oni glupi pa
da misle da si samo ispucao 150 fotki na svadbi i da se sve nalazi u albumu.
Ali serendanje s watermarkovima i tak... Ma looooool!
Jos jedan dokaz kako su fotografi puni sebe i sebicni i skrti i kaj ti ja
znam. Kao da ce mu njegov "vrhunski" rejting opasti... Takvim stavom se ne
postize vrhunac slave. Nazalost, mnogi misle drugacije. A o poslovnosti da
ne pricam.

Ne odustati, nego prilagoditi se situaciji. A odustajanje dolazi samo po
sebi kad ce ljudi prestati dolaziti traziti doticnog za uslugu koju se oni
platiti a ne dobiti "ostatak" ili ostaka s watermarkom.
Strasno.
Pero Glazar
2010-01-05 12:02:17 UTC
ne vidim neki konkretni razlog osim sebicnosti i pomisli da ce ti netko
ukrasti radove, da ces se s tim srozati kao "uber kvalitetan fotograf" i
slicno.
Meni se cini da je prva zabluda to sto su fotografi culi da postoji neka
tamo umjetnicka fotografija i sad misle da je svaki njihov dodir okidaca
Umjetnost. Dok je, kao sto je netko ranije primijetio, narucitelju to
dokument.

Naravno, marketninski moze biti sasvim dobra taktika isfuravati "ekskluzivu"
do razine koju su ljudi spremni platiti. Na fotografu je da bira svoju nisu,
trziste ce ga sasvim fino kontrolirati. Pa ce netko mozda davati narucitelju
sve, a netko ce izabrati 5 fotografija, naplatiti par tisuca eura po komadu,
a ostatak ritualno spaliti. Ne vidim problem ni u jednom pristupu :)
hrvoje
2010-01-05 13:16:45 UTC
Post by Pero Glazar
[...]
evo šta mi pada na pamet na temu :)

nisu eskljuživne umjetnićke slike, ali sličan je princip hehe
Amaro
2010-01-05 14:13:54 UTC
evo ¹ta mi pada na pamet na temu :)
http://youtu.be/XfPAjUvvnIc
nisu eskljuŸivne umjetniæke slike, ali slièan je princip hehe
Slike?
:)

BRUJO
2010-01-05 13:56:52 UTC
Post by Lagonda
[...]
Jesi li kad kupovao jabuke na placi? Jesi i kupio si one lijepe... a probaj
pitati one malo lošije, ili one koje imaju njilu mrlju.. neće ti ih nitko
dati za ništa...
One su za kompot, ali IMAJU SVOJU CIJENU ...
Lagonda
2010-01-05 14:05:47 UTC
Post by BRUJO
Jesi li kad kupovao jabuke na placi? Jesi i kupio si one lijepe... a
probaj pitati one malo lo¹ije, ili one koje imaju njilu mrlju.. neæe ti ih
nitko dati za ni¹ta...
One su za kompot, ali IMAJU SVOJU CIJENU ...
Ne bih bas rekao da kupujem one lijepe. Kupujem one zdrave.
hrvoje
2010-01-05 09:24:36 UTC
Post by Lagonda
[...]
a ja vidiš mislim da ti malo ili nimalo radiš s ljudima i da si idealist
kakav sam ja bio prije desetak godina
Lagonda
2010-01-05 09:48:19 UTC
a ja vidi¹ mislim da ti malo ili nimalo radi¹ s ljudima i da si idealist
kakav sam ja bio prije desetak godina
Nisam idealist, mozda u nekim situacija, ali kroz svoju firmu i posao i
poslovni odgoj oca naucio sam da za poslovnost treba puno vise nego
inacenje, uzdizanje sebe u nebesa, watermarkovi i slicno. A kako se bavim
vanjskom i unutarnjom trgovinom, jako dobro znam sto je poslovanje s
ljudima.
A nasi fotografi pobiru takvu lovu za to u jednoj noci kao da su mu ruke od
zlata i da radi s briljantima od aprata. Sve se pitam koliko dugo moraju
raditi da bi ono imali cistu zaradu od toga. Samo nek mi to odgovore. I
koliko im treba da kupe imalo bolju opremu.
I to postavljanje kao da je fotograf tamo kupac a ne mladenci, hm... Krivi
pristup.
Fotograf treba imati svoje "ja", ali ne biti fleksibilan i prilagodjavati se
situaciji, to je lose.
Da se moj otac tako postavljao u svom radnom vijeku, sad bi skupljao flashe
po ulici.
Nije sve bas uvijek crno i bijelo. Nazalost, mnogi fotografi jos uvijek tako
rade.
marky
2010-01-05 11:24:35 UTC
Post by Lagonda
Fotograf treba imati svoje "ja", ali ne biti fleksibilan i prilagodjavati
se situaciji, to je lose.
Treba naci sredinu, naravno. Fotograf nudi odredjenu uslugu, ako stranci to
ne odgovara - nece dogovorit posao. Niko se tu ne bi trebao uvrjediti,
jednostavne zakonitosti ponude i potraznje.
..ali ako ce vecina poceti tako radit, cini mi se glupo drzat se nekakvih
ideala.
Lagonda
2010-01-05 12:11:23 UTC
Post by marky
[...]
Upravo to govorim. Treba naci sredinu. Mislim, da mi ostatak fotki s
vjencanja utjece hocu li dobiti taj posao ili ne, hm, nisam siguran bas da
bih bas imao cvst stav po tom pitanju. Ili ih jos tam gnjavio sa
watermarkovima.
Nema uvrede. Samo treba ipak znati biti mudar i napraviti posao da se obje
stranke vesele. Ako se jedna veseli a druga ne, to nije dobro obavljen
posao.

Naravno, kod ugovaranja posla kazes sto i kako, pa kupac moze uzeti ili
ostaviti. Ali ako te netko pita za ostatak fotki, pa makar i naknadno,
uvijek mozes malo popustiti i rjesiti stvar da se svi vesele. A ne bahato
reci ne moze.
Uvijek postoji solucija.
hrvoje
2010-01-05 13:13:50 UTC
Post by Lagonda
Post by hrvoje
[...]
ok onda. ciljao sam na to da je sa ljudima najteže raditi. bez premca.
Post by Lagonda
[...]
ma daj, daj. da nema ljudi koji to i tako plaćaju brzo bi svi ploču
okrenuli. znaš ono, "zašto pas liže svoja jaja"? zato šta može!

čitajuć' ovo netko bi rekao da si ljubomoran na njih.
ne treba ti to. sigurno dobro zarađuješ i od svog posla.
od ljubomore samo dođu zdravstveni problemi.
Post by Lagonda
I to postavljanje kao da je fotograf tamo kupac a ne mladenci, hm... Krivi
pristup.
ne znam gdje si to pročitao: čovjek nudi svoje usluge po svojim uvjetima.
paše ti - ok, ne paše ti - ciao, ima i drugih. kupci, ljudi će ga na kraju
*možda* (!) prisiliti da promijeni ploču.

često nesposobni kukaju da im "otimaju posao" i slične gluposti. ali.. da
si dobar, vjerojatno ne bi bilo problema. normalno da ima i druga krajnost,
ako si nemoguć pa se s tobom ne da radit, nije cijeli svijet kriv, nisu se
svi urotili protiv tebe.

cijenim kako su unaprijed jasno postavljeni uvjeti. ko ti ne paše, niš od
posla. barem nema laganja, veslanja i muljanja onog ki mu daje lovu...
to cijenim. primitivna šibicarska muljidba je prečesto norma u tzv.
"poslovnoj" sredini u nas.
Post by Lagonda
Fotograf treba imati svoje "ja", ali ne biti fleksibilan i prilagodjavati se
je to ono... "ako ni ti ne cijeniš svoj posao, kako misliš da će ga drugi
cijenit'"? :)
Post by Lagonda
situaciji, to je lose.
Da se moj otac tako postavljao u svom radnom vijeku, sad bi skupljao flashe
po ulici.
e, ali nije fotografirao vjenčanja.
ne vrijedi ista politika uvijek i svugdje. to znaš. ne moram ti solit
bezveze...
pa je, nikad nije crno ni bijelo.
Lagonda
2010-01-05 13:49:37 UTC
ok onda. ciljao sam na to da je sa ljudima najteŸe raditi. bez premca.
To je stara poslovna. :)
ma daj, daj. da nema ljudi koji to i tako plaæaju brzo bi svi ploèu
okrenuli. zna¹ ono, "za¹to pas liŸe svoja jaja"? zato ¹ta moŸe!
Naravno. Svaka roba ima svog kupca. Al granice ipak neke postoje.
èitajuæ' ovo netko bi rekao da si ljubomoran na njih.
ne treba ti to. sigurno dobro zaraðuje¹ i od svog posla.
od ljubomore samo doðu zdravstveni problemi.
Nisam ljubomoran. Dapace, jako dobro zaradjujem i ima vise nego sto si mnogi
mogu priustiti, posebno u foto svijetu gdje je meni otici u ducan i kupiti
objektiv za 10k kuna pod dobar dan.
Tako da nemam ista biti ljubomoran.
A i sam sam se zacudio kad sam dobio podatak iz Prizme koliko sam novaca
ostavio u zadnjih par godina.

Ljubomorni su oni koji si to ne mogu priustiti bas tako pa onda ponekad
podlijezu tak nekim pristupima uzdizuci sebe kao uber-mensch. I nadasve
mudrim poslovnim potezima a sami sebi jamu kopaju i jos k tome to ne znaju.
Mislim da oni imaju vise zdrastvenih problema nego ja zbog toga.
ne znam gdje si to proèitao: èovjek nudi svoje usluge po svojim uvjetima.
pa¹e ti - ok, ne pa¹e ti - ciao, ima i drugih. kupci, ljudi æe ga na kraju
*moŸda* (!) prisiliti da promijeni ploèu.
Da, ali ovdje govorimo o konkretnom slucaju. Jel ga zena to pitala prije ili
poslije fotkanja?
Ocito prije, koliko sam shvatio, i trazila ga je i ostatak fotki. Na sto je
on odgovorio kako je odgovorio. Medjutim, gdje bi dosli kad bi i kupci samo
tako otisli. Mozda je zvala zbog neke preporuke ili nesto slicno, netko je
rekao da je on ok itd. I ona je samo pitala za ostatak fotki njezine svadbe.
Stvarno ne vidim razloga ulaziti u duboke rasprave s mladencima zbog cega im
ne bi dao ostale fotke njihovog vjencanja. I onda na kraju to opet na
njuzima objaviti kao da me nazvala azdaja i trazila ne znam sto.
èesto nesposobni kukaju da im "otimaju posao" i sliène gluposti. ali.. da
si dobar, vjerojatno ne bi bilo problema. normalno da ima i druga krajnost,
ako si nemoguæ pa se s tobom ne da radit, nije cijeli svijet kriv, nisu se
svi urotili protiv tebe.
Prvi dio recenice je sasvim na mjestu. Ostalo, naravno da ne pricamo o
takvim krajnostima.
:) Ipak smo ljudi.
cijenim kako su unaprijed jasno postavljeni uvjeti. ko ti ne pa¹e, ni¹ od
posla. barem nema laganja, veslanja i muljanja onog ki mu daje lovu...
to cijenim. primitivna ¹ibicarska muljidba je preèesto norma u tzv.
"poslovnoj" sredini u nas.
Naravno, ne pricamo o muljanju, laganju, veslanju... nego o tome da je ona
trazila fotke. Ja osobno ne vidim razlog zasto ih ne bi dao. Smanjena
rezolucija, al opet pristojna, izbacene one mutne i nevaljale... Ostalo,
sprziti na cd. Zanima me zbog cega ON ne da. Koji mu je razlog. Osim
prostitucije koju nije objasnio.
je to ono... "ako ni ti ne cijeni¹ svoj posao, kako misli¹ da æe ga drugi
cijenit'"? :)
Dalo bi se razglabati. :)
e, ali nije fotografirao vjenèanja.
ne vrijedi ista politika uvijek i svugdje. to zna¹. ne moram ti solit
bezveze...
Naravno, tim vise. Posao je posao. A ako ne vrijedi ista politika uvijek,
zasto onda za njega vrijedi? Znaci da se i on mogao malo prilagoditi i toj
zeni, mladencima dati ostatak fotki. Ili ce i dalje biti sirovina?
Svaki posao ima svoje detalje, sitnice i slicno.
Ne trebas. :) Bas sam si kupil soljenku. :)
pa je, nikad nije crno ni bijelo.
Eh... :) sRGB je. :)
hrvoje
2010-01-05 16:46:17 UTC
Post by Lagonda
Post by hrvoje
ma daj, daj. da nema ljudi koji to i tako plaćaju brzo bi svi ploču
okrenuli. znaš ono, "zašto pas liže svoja jaja"? zato šta može!
Naravno. Svaka roba ima svog kupca. Al granice ipak neke postoje.
postoje, i prije ili poslije pokažu se.
Post by Lagonda
Post by hrvoje
[...]
ni potreba ne-ljubomoru dokazivati šoldima. jesu deseci, tisuće ili deseci
tisuća kuna u igri nije bitno.

neovisno ti je to o financijama, govorim samo da onakvo prigovaranje
foto-majstorima, umjetnosti, lakoj zaradi i čajaznan može izgledati kao jal
ako ga tako pročitaš. tipa "prigovaraš, pa zašto se ne primiš tog posla kad
je tako dobar i lagan".
Post by Lagonda
[...]
nije li još bolje za tebe ako si jamu kopaju, jer više posla i šoldi za
tebe na kraju? ;)

možda si baš svjesno preseravanjem nabavljaju kupce. snobova s parama ima,
pa im misle pokupiti novce i sve je kako treba! to im je tržišna "niša".
toga pogotovo u fotografiji ima koliko hoćeš.
Post by Lagonda
Post by hrvoje
[...]
di bi došli? ne znam.

možda bi bilo manje kupaca, pa bi morao promijeniti ploču i biti
"otvoreniji". i onda bi mu mogli reći "san ti rekal, san".

sve to samo "možda"... možda bi prije toga on jadan završio u ludnici od
nerviranja ;)
Post by Lagonda
[...]
nudi se usluga uz uvjete, ali kupcu ne pašu i ne može se nikako dogovoriti.
jedino je logično da tog posla nema. cijenim da se "razlika u mišljenju"
vidila prije posla, jer opečen sam više puta na "povjerenje".

o uvjetima možemo raspravljati. no... to je rasprava na teorijskoj podlozi
ako ne živimo od toga. možda ti sada imaš pravo, a možda bi i ti za tri
mjeseca snimanja vjenčanja i *ljudi* na vjenčanjima počeo raditi ovako sad
radi on. nismo svi isti...
Post by Lagonda
Post by hrvoje
[...]
namjerno spominjem muljanje jer baš cijenim da je odmah rekao "ne ide to
tako u mojoj butigi". a ne nešto "vidjet ćemo" pa poslije mulj-mulj, kad si
kupca kao "ulovio". to nije posao.
Post by Lagonda
Post by hrvoje
[...]
ali to ne ovisi samo o trgovcu nego i o kupcima. za sve trebaju dvije
strane. možda je baš ona bila nedokazana lujka? od one sorte s kojima je
manji psihičko-novčani trošak uopće ne raditi posao.
Post by Lagonda
Svaki posao ima svoje detalje, sitnice i slicno.
ima. i jedino je konstanta da su najgori u svemu... ljudi.
zato mu i ne zavidim na poslu i "lakoj" zaradi.
Leon
2010-01-05 16:54:07 UTC
Post by Lagonda
[...]
ma daj pliz...pa danas fotografi kod nas rade za æevape naŸalost.
u australiji dobar fotograf za cijenu dvojih svatova kupi dva kompleta
vrhunske opreme, a kod nas dvoje prvih svatova u mjesecu vlasnik fotostudija
daje za tro¹kove i plaæe...
tako rade.
Odin
2010-01-05 21:10:50 UTC
Post by Lagonda
[...]
Mislim da si promasio cijeli fudbal s ovom svojom poantom.
kod nas su cijene fotografiranja vjencanja totalno u banani u odnosu na
vani, narocito u odnosu na ameriku.
Uzmi u obzir racunicu:

1. Dogovor s mladencima = 1h
2. Odlazak na lokaciju i upoznavanje s njom = 3h
3. Fotkanje dan prije ili dan kasnije za fotke samo mladenaca = 4h
4. fotkanje samog eventa dnevni dio 6h*faktor 1.5 za rad vikendom=9h
5. fotkanje vecernje i nocno 6h*faktor nocnog rada 2= 12h
6. selekcija od cca 500 fotki za importiranje = 2h
7. druga selekcija fotki = 1h
8. sjedanje s mladencima da odaberu 200 fotki = 3h
9. obrada 200 fotki = 200*5min prosjecno = 1000min = 17h
10. slaganje fotki u album = 5h
ukupno: 57h
satnica: 150 kn (uzeo sam prosjecnu automehanicarsku (!!) satnicu)
cijena slikanja: 8550 kn
Vrijednost opreme: 40.000kn
Amortizacijska vrijedsnot opreme za svako vjencanje: 1000 kn
Ukupna vrijednost posla: 9550kn

I vjeruj da je to krvavo zaradjen novac ako ga ides odraditi posteno!

Sad ti meni reci, tko dobije taj novac u hrvatskoj za slikanje vjencanja??
Post by Lagonda
[...]
Mislim da ti nemas pojma o tome sto pricas, i da se nikad nisi polomio da
nesto zaradis, barem iz tvog posta tako ispada.

Osnova svega u zivotu je da budes pristojan. Pristojan si kad postujes
sebe, ali i kad postujes i drugoga. Postivanje drugoga podrazumijeva i
postivanje njegovog posla.
Dok mi sami ne dodjemo na razinu svijesti da dok ne zaradi tvoj susjed,
neces ni ti zaraditi nista, bit cemo u kurcu kao sto jesmo. Dok brojimo
koliko je drugi zaradio i mislimo da je nesto pokrao, a u biti je posteno
odradio posao i naplatio svoje vrijeme i znanje, bit cemo u kurcu kao sto
smo i sad.

Spomenuo sam automehanicarski sat, koji je kod nas 150 kn, i mnogi ce reci
da je to bezobrazno puno. U svicarksoj je automehanicarski sat 600kn. Ali
je i sat vodoinstalatera 600 kn, i sat elektircara, i sat pitura, i sat
zidara... I svi sute i placaju ove druge po 600kn, jer znaju da ce i oni za
svoj rad dobiti 600kn... I na kraju imas sretnu zajednicu gdje svi dobro
zaradjuju, barem pet puta vise nego kod nas, a zivot im je jeftiniji, jer
imaju jeftiniju hranu, jeftinije kamate, vise usluga koje dobivaju od
drzave besplatno...

A mi? Mi nismo u stanju platiti sve sate koje je je jedan fotograf izgubio
da bi covjeku ovjekovjecio mozda i najljepsi dan u zivotu!

Moje je vjencanje meni bio najljepsi dan u zivotu. I Brujo ga je
ovjekovjecio i ucinio ga nezaboravnim, i bit cu mu zbog toga zahvalan dok
sam ziv!

I da, dobio sam filmove :)
BRUJO
I da, dobio sam filmove :)
Raf
2010-01-05 21:49:50 UTC
Svaka cast na postu i vremenu odvojenom za njega!
Mislim da si ..........>Moje je vjencanje meni bio najljepsi dan u zivotu.
I da, dobio sam filmove :)
Odin
2010-01-05 21:56:42 UTC
Post by Odin
[...]

Da jos malo elaboriram.

fotograf moze odraditi 4 vjencanja mjesecno, i sve i da dobije ovih ajmo
zaokruziti 10.000 kn po eventu, to je 40.000 kn mjesecno! Gomila love,
slazem se...
Ali,
1. uzmimo sljedece da nas fotograf ima placu 7000 kn, na koje ide cca 5.000
kn doprinosa, padnes vec na 35.000 kn,
2. uzmimo da je u sustavu PDV-a, skini jos 8.000 kn, padnes vec na 27.000
kn,
3. uzmimo da je imao putne troskove i troskove klope, cestarina i ostalog,
250 kn po eventu, skines jos 1.000 kn, dodjes na 26.000 kn zarade,
4. uzmimo da je imao pomocnika u nekim situacijama kojeg je platio 250kn
prosjecno po eventu, skines jos 1.000 kn, dodjes na 25.000 kn zarade.
4. Uzmes u obzir porez na dobit ako si d.o.o., sknies jos 5.000 kn zarade,
i dodjes do 20.000 kn.

Uzmimo da je onih 57 sati realno potroseno vrijeme, mislim da jest. 57*4=
228 sati ukupno potrsenog vremena.
PRosjecna hrvatska placa je cca 6000 kn (iako se uvijek cudim otkud im taj
prosjek!!), mjesec se sastoji od 160 radnih sati, prekovremeni bi se
trebali placati vise po nekom koeficijentu... 2280radnih sati vs. 160
radnih sati je vise od 40% vise rada tijekom mjeseca.
Iz ove racunice da bi fotograf zaradi duplo vise od hrv. prosjeka, mislim
da to nije uopce nerealno.

Sad na kraju, uzmi da nema fotografa koji naplacuje 10.000 kn po vjencanju,
prije ce biti nekih 5.000 kn. Mozda grijesim, ali to nije moj posao, pa ne
znam, sorry.

Znaci, naplacuje prosjecnu hrvatsku placu. Ako je to bezobrazno puno, kako
kaze lagonda, onda ne znam koliko bi bilo pristojno...
Pero Glazar
2010-01-05 22:13:36 UTC
Post by Odin
Post by Odin
[...]
IMHO ne, mora nekad na godisnji, a i postoje oni periodi kad se krscani ne
pare (korizma, advent, sto li...). Mislim da sve iznad 40 vjencanja godisnje
prelazi onkraj humanog...
Post by Odin
[...]
Nije, jer si mnozio faktorima za rad nocu i vikendom, pa ne mozes
izjednaciti broj naplacenih sati s brojem sati provedenih u radu. Inace
ispada da nocni cuvar na faksu radi 320 sati mjesecno :)

I ono s obradom ti je jako prenabrijano bilo, 5 min ti treba za urediti
fotku na kojoj imas specificne svjetlosne uvjete i retusiranje, ako picis
neke grupne portrete tipa mladenci i roditelji, mladenci i kumovi, mladenci
i magarac i sl., nemas retusiranje + imas konzistentno osvjetljenje na puno
fotki, potrosis nekoliko minuta na prvu i dalje samo keljis isti profil na
ostale i samo provjeris jel sve stima. Drugarica i ja smo kao neiskusni i s
puno picajzliranja sredili >300 fotki za 15ak sati, sumnjam da su profiji
sporiji od nas.
Odin
2010-01-05 22:22:02 UTC
Post by Pero Glazar
IMHO ne, mora nekad na godisnji, a i postoje oni periodi kad se krscani ne
pare (korizma, advent, sto li...). Mislim da sve iznad 40 vjencanja godisnje
prelazi onkraj humanog...
Eto, onda zaradi jos manje :) tu je i korizma, pa prziona srpanj i
kolovoz...
Post by Pero Glazar
Nije, jer si mnozio faktorima za rad nocu i vikendom, pa ne mozes
izjednaciti broj naplacenih sati s brojem sati provedenih u radu. Inace
ispada da nocni cuvar na faksu radi 320 sati mjesecno :)
Dobro sam izracunao, jer ekipa koja radi nocu, mora imati 24h kontinuiranog
odmora iz toga, pa tako u biti radi svaki drugi dan ako radi samo nocu, tj.
duplo manje nego normalni ljudi...
Post by Pero Glazar
[...]
Mislim da nije, jer ako se zaista posvetis, ne neku ces fotku izgubiti i 15
minuta, a na drugu minutu... Pa neces biti zadovoljan kad budes gledao onu
fotku na kojoj si izgubio 15 minuta, pa ces opet izgubiti 15 minuta...
Pero Glazar
2010-01-05 22:00:18 UTC
Post by Odin
[...]
Prvo, ne vidim cemu usklicnici, poslovi su sasvim usporedivi IMHO. Strucni
rad, SSS, golema ponuda i varijabilna kvaliteta u obje branse.
Mislim da si negdje daleko prenabrijao vrijeme (npr. tocka 9.) ili
vrijednost posla (slaganje fotki u album ti ja rado napravim za 50 kn/h,
zadrzi ostatak ;)), ali nisi ukljucio koristenje/amortizaciju automobila i
sl., pa ajde...
Post by Odin
I vjeruj da je to krvavo zaradjen novac ako ga ides odraditi posteno!
Bojim se da treba definirati posteno. Kad sam pridonosio sivoj ekonomiji,
izracunah si da posao vrijedi 8-10 kilokuna, i toliko bih bez problema dao
recimo Mihociju za slicno fotkanje (za fotkanje vjencanja ne bih jer ga ne
smatram znacajnim, ali posao kao takav IMHO vrijedi toliko). Bruji za
selektivne desaturacije, ispeglanu kozu i trashy filtere u PSu ne bih :/ Bez
uvrede, vjerujem da je covjek dobar fotograf malo omeksan neukusom publike,
ali eto...fotke na bodul.com mi ne ostavljaju dojam neceg vrijednog 10k
kuna.
Post by Odin
Sad ti meni reci, tko dobije taj novac u hrvatskoj za slikanje vjencanja??
Nemam pojma...koji automehanicar dobije 24k kuna bruto? :)
Koliko se uopce naplacuju svadbe danas?
Post by Odin
[...]
Nije bash tako jednostavno, jer cijena usluga mora biti poduprta nekim
drugim ekonomskim djidjama o kojima ne bih jer nisam kvalificiran :) Ovak se
mi mozemo dogovoriti da si placamo satnice 1000 kuna, samo sto ce onda
lijecnici, profesori i slicna VSS ekipa ili imati probusene cijevi i
auspuhe, ili ici na prekvalifikaciju.
Post by Odin
A mi? Mi nismo u stanju platiti sve sate koje je je jedan fotograf izgubio
da bi covjeku ovjekovjecio mozda i najljepsi dan u zivotu!
Mislim da se thread ne vrti oko placanja sati, nego davanja fotografija.
Koliko sam skuzio, BRUJO ne bi dao "neuspjele" fotke zbog nekakvog
kulturnoumjetnickog digniteta, a ne cinjenice da se smatra potplacenim...u
protivnom bi valjda rekao "mozete dobiti i ostatak za x novaca".
Post by Odin
Moje je vjencanje meni bio najljepsi dan u zivotu. I Brujo ga je
ovjekovjecio i ucinio ga nezaboravnim, i bit cu mu zbog toga zahvalan dok
sam ziv!
Meni su najljepse dane u zivotu ovjekovjecili razni prijatelji besplatno,
sva sreca da fotografi nemaju komoru koja bi propisala minimalnu satnicu :)
BRUJO
2010-01-05 22:17:49 UTC
Post by Pero Glazar
Prvo, ne vidim cemu usklicnici, poslovi su sasvim usporedivi IMHO. Strucni
rad, SSS, golema ponuda i varijabilna kvaliteta u obje branse.
Mislim da si negdje daleko prenabrijao vrijeme (npr. tocka 9.)
Hej... ne razumijes...
ma nema ni veze...
Ja znam koliko mi treba jebenih sati i dana za 200 fotki (fotkanih Canonom)
prebaciti iz RAW-a u JPG
to je minimalno 10-ak sati
+ te fotke u Photoshopu cropati, srediti,
virtualno sloziti album, da bi kasnije po toj shemi slozio i pravi album...

Nisi vidio moje fotke u zivo...

Bruji za
Post by Pero Glazar
[...]
Vidis... to je to - bit - poanta ovog razgovora....

Ja na bodul.com imam i fotke od prije 9 godina, a i od pretprosle godine...
jos od doba filma... I meni se ne svidaju vecina one od prije...
I sad ti kao fotograf vidis dobre fotke, suvremenije, ali one stare te bodu
u oko... i zato ti se ne svidaju...
I to je OK...

ZATO JA NE DAJEM SVE FOTKE... jer lose bodu u oko ...

Daj da vidim od Mihocija fotke od prije 10 godina, ili 9 ili 8....

e, da.. treba imati muda...

OK... Skinut cu ja strae fotke...
i staviti cu samo najnovije i najljepse...
i zamazat cu svima oci...
Pero Glazar
2010-01-05 22:35:25 UTC
Post by BRUJO
[...]
Kao sto rekoh, po meni dobro odradjeno fotkanje vjencanja vrijedi 8-10000
kuna :)
I apsolutno se slazem da se radi o krvavu poslu...vjencanje koje smo Mony i
ja radili je ispalo super jer su se vjencali mladi zgodni ljudi, poznavali
smo polovicu uzvanika, svjetlosni uvjeti su bili odlicni (sljemenska
kapelica u golden hour + odlicna rasvjeta na tulumu) i sve nam je islo na
ruku, pa nije bio problem odraditi posao koji su drugi wedding fotografi i
ljudi koji se bave ostalim pizdarijama oko vjencanja procijenili na >10k
kuna. S druge strane, kad si profi mozes doci medju ljude koji su idioti,
mladence koji bas i nisu fotogenicni, a mjesto radnje je nedovrsena betonska
crkva i nekakvo stisnuto smece od sale u kojem ne mozes sloziti suvisli
kadar. Divim se ljudima koji tu naprave dobre fotke i zbog takvih situacija
definitivno ne bih fotkao svadbu bilo kome i bilo gdje.
Post by BRUJO
OK... Skinut cu ja strae fotke...
i staviti cu samo najnovije i najljepse...
i zamazat cu svima oci...
Ma gle, nije stvar u mazanju ociju, nego u pokazivanju sto mozes napraviti.
Meni je jako puno tvojih obrada onaj tipicni eyecandy za neiskusno oko, i
jasno mi je da to moras raditi jer ce se uvijek naci netko tko ce za portret
divnog bokeha reci "koji je kurac slika bana jelacica iza mene mutna, sta ne
zna ovaj izostrit". Ali mozes napraviti i odlicne c/b fotke na kojima
pametno koristis ambijentalno svjetlo, pa nek ti i jedne i druge budu
zastupljene u portfoliu, a narucitelji ce valjda znati reci sto preferiraju
:)
Odin
2010-01-05 22:43:44 UTC
Post by Pero Glazar
Kao sto rekoh, po meni dobro odradjeno fotkanje vjencanja vrijedi 8-10000
kuna :)
To ti ja kazem, da se moze dobiti ta cifra, vjerujem da bi vecina fotografa
svaku fotku obradili i ocistili do najsitnijih detalja :)

Na zalost, stvarnost je drugacija, i uvijek ce se naci oni koji ce reci da
je rad fotografa precijenjen...
darko
2010-01-05 22:48:17 UTC
Post by BRUJO
I sad ti kao fotograf vidis dobre fotke, suvremenije, ali one stare te bodu
Brujo, selektivnu desaturaciju imas u najnovijem folderu, 2008 II. Starije
nisam pretjerano ni gledao jer se slazem da covjek svake godine napreduje..
Post by BRUJO
ZATO JA NE DAJEM SVE FOTKE... jer lose bodu u oko ...
Ali kod tebe to znaci da u biti mladenci odredjuju koje su lose a koje
dobre.. To nema smisla.
Post by BRUJO
OK... Skinut cu ja strae fotke...
i staviti cu samo najnovije i najljepse...
i zamazat cu svima oci...
Pa zasto ih imas na netu? Ako ih imas gore, a ne radis tako, bas onda mazes
ljudima oci. Ako imas nove koje su drugacije stavi njih jer upravo tako sada
radis..

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4746 (20100105) __________

http://www.eset.com
BRUJO
2010-01-05 22:55:55 UTC
Post by darko
Ali kod tebe to znaci da u biti mladenci odredjuju koje su lose a koje
dobre.. To nema smisla.
Najprije maknem sve tehnički neispravne fotke....
Njima dajem samo korektne fotke na biranje
Istina... ostavit ću samo neke stare...
Selektivna saturacija - to nešto nije dobro ili?
darko
2010-01-05 22:59:52 UTC
Najprije maknem sve tehnièki neispravne fotke....
Njima dajem samo korektne fotke na biranje
Pa da, znaci da oni biraju. Onih '400' tehnicki nekorektnih smo vec odavno
maknuli.
Istina... ostavit æu samo neke stare...
Selektivna saturacija - to ne¹to nije dobro ili?
Moj savjet- makni. Ili ostavi poseban folder sa jednom-dve fotke iz svake
godine da se vidi napredak u tehnologiji, fotografiji i cijelom vjencanom
pristupu, cisto iz fore..
Selektivna (de)saturacija meni u 99% slucajeva vjencane fotografije izgleda
jadno. Nadam se da ce se i ostali izjasniti ovdje pa ti procjeni..

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4746 (20100105) __________

http://www.eset.com
hrvoje
2010-01-05 23:02:11 UTC
i meni je malo kičasto, ali čuješ... ima ljudi koji baš to obožavaju!
Odin
2010-01-05 22:17:23 UTC
Post by Pero Glazar
Post by Odin
[...]
Moj odgovor je bio na lagondinu tvrdnju da se kod nas ljudi koji se bave
fotografijom preseravaju i naplacuju bezobrazno masne apanaze, sto nikako
nije istina. Samo toliko. O davanju i nedavanju fotografija ne bih, iako
mislim da bi i Brujo bio vrlo sretan da je netko spreman platiti svih 700
fotki i vrijeme ulozeno za obradu istih :)
Post by Pero Glazar
Post by Odin
[...]
Slazem se :) Ali kako sam ja uglavnom uvijek onaj dosadnjakovic koji
zaustavlja zabavu i trazi sve da okrenu glave prema aparatu, i tako vec
30-ak godina, uglavnom su trenuci zamrznuti bez mene :) S druge strane,
gust je bio okupiti sve ljude koje volim, svi smo zauvijek na tim slikama
ostali mladi, lijepi, veseli, nasmijani, raspjevani, rasplesani i sretni :)
Uz to, pravilno eksponirani, s dobrim WB-om, dobrom rasvjetom, fino
izostreno, saturirano i mozda ponegdje previse obradjeno :)

Eto, samo moje dvije lipe, nista vise :)
Amaro
2010-01-05 22:19:38 UTC
Post by Pero Glazar
sva sreca da fotografi nemaju komoru koja bi propisala minimalnu satnicu :)
Bit ce, polako a tada ce njihovi izaslanici da love klince po parkovima i
kucnim zabavama zbog slika na mobitelima jer su po rodjenju automatski
postali clanovima te komore i ima da placaju namet za svaku sliku koju
uslikaju.
:)
marky
2010-01-05 22:57:19 UTC
Post by Odin
I vjeruj da je to krvavo zaradjen novac ako ga ides odraditi posteno!
Stvarno krvavo zaradjen..sigurno si i zuljeve dobio :)
Nisam slikao svadbu jedanput i mene bi sram bilo pricati da je to krvavo
zaradjen novac.
Dizati cijenu na racun kvalitete..da..bez pogovora..ali pricati o nekakvom
naporu i racunati
satnice je meni osobno smijesno.
hrvoje
2010-01-05 23:00:13 UTC
Post by Odin
Mislim da ti nemas pojma o tome sto pricas, i da se nikad nisi polomio da
nesto zaradis, barem iz tvog posta tako ispada.
ja nisam htio biti ovako oštar. meni je davalo više na ljubomoru. :)
Post by Odin
[...]
ma evo baš sam zadovoljan sad kad sam ovo pročitao.
i onda pričaju "boduli škrti" ovo ono. a vidiš.
Post by Odin
[...]
sad si potegao primjer... nije puno.

takvi šoldi rado dam i dat ću baš na boduliji frendu mehaničaru jer zna i
trudi se i zaradi. neću bit jalan šta ima šuške, jer ih pošteno zaradi.

ali ti isti šoldi su puno preveliki ako plaćaš fušarenje i loše
"lego-kockica" servise. kod nas je to često i takav nepošten posao ne
vrijedi poštovanja.

zato fotografi imaju slabu reputaciju.
;)
Lidija
2010-01-05 13:34:04 UTC
Ovaj thread mi povlaci jedno pitanje, na koje ovde nije nitko odgovorio (ok,
to nije ni bila prava tema).
Iako ne fotkam vjencanja, zanima me ta pravna strana, ako npr. fotograf
zavrsi sa mladencima na sudu.

Tko je zapravo na kraju vlasnik tih slika?

Fotograf ih je slikao, naravno i on je vlasnik dok god mladenci ne plate i u
nekom uobicajenom angazmanu je fotograf placen da slikaje citav dan/noc,
koliko traje vjencanje.
Dakle on je placen za to, a hoce li on, za dobiti npr. 800 fotki, napraviti
2000 slika, pa imati 1200 slika skarta, ili ce napraviti 1200, pa imat 400
slika skarta - ovisi o fotografu i nebitno je.

Brujin pristup je da mladenci za te pare postaju vlasnici samo onih x
najboljih slika koje se izaberu za album, a ostale dobiju al su zapravo
Brujino vlasnistvo (jer im je stavio watermark).
Pristup nekog drugog je da se izabere x najboljih fotki za album, ostale
dobiju na DVD-u isto kao NJIHOVO vlasnistvo, samo ne i u printanom obliku.

Sto mladenci zapravo placaju? Samo nekoga tko ce citavu noc trckarati okolo
gostiju i njih, a vlasnistvo bas svih slika moraju opet naknadno platiti,
ili bi sve sto je tu vecer poslikano moralo biti njihovo?
Da li to ovisi o poslovnoj politici samog fotografa, ili postoji neka
regulativa u zakonu na temelju kojih bi jedna od te dvije strane bila ili ne
bila u pravu kad bi isli na sud?
Ili se potpisuje ugovor sa svakim parom kojemu se odradjuje vjencanje, gdje
je ta stvar navedena?

Mozda i pitam gluposti, ali se ne bavim time i bas me zanima kako je to
regulirano.
http://photologia.deviantart.com
BRUJO
Lidija ... dogovoriš album od 200 slika za određenu lovu i to je to.
Lagonda
2010-01-05 14:07:25 UTC
Lidija ... dogovori¹ album od 200 slika za odreðenu lovu i to je to.
A zasto onda ne ispucas po svadbi 200 slika i to je to?
Odmah izbjegnes pitanja a gdje su ostale.
BRUJO
2010-01-05 14:19:11 UTC
Post by Lagonda
Post by BRUJO
Lidija ... dogovoriš album od 200 slika za određenu lovu i to je to.
A zasto onda ne ispucas po svadbi 200 slika i to je to?
Odmah izbjegnes pitanja a gdje su ostale.
A mogao bi im reći da je ostalo dvadesetak slikica... i , pa zar mi
resetiravaju mladenci brojčanik na početku slikanja...
Što oni znaju za višak slika... Za to su krivi fotografi, jer su ONI PRVI
POČELI DAVATI OSTALE SLIKE...
Hoćeš li ti za iste pare kupiti TOYOTU ili FIAT (sa dodatnom opremom) ?

Ja ću kupiti Toyotu ma bez obzira na svu drugu opremu u Fiatu.
Mislim da 98% mladenaca će odabrati fotografa zbog slika i stila i kvalitete
slika, a ne zbog kvantitete...
Oni koji gledaju na količinu slika (nakon što im je u albumu polijepljeno
200 najboljih) ... mi ni ne trebaju kao mušterije...
Valjda zato nemam nikada problema s njima nakon vjenčanja.
Lagonda
2010-01-05 14:25:20 UTC
A mogao bi im reæi da je ostalo dvadesetak slikica... i , pa zar mi
resetiravaju mladenci brojèanik na poèetku slikanja...
©to oni znaju za vi¹ak slika... Za to su krivi fotografi, jer su ONI PRVI
POÈELI DAVATI OSTALE SLIKE...
Hoæe¹ li ti za iste pare kupiti TOYOTU ili FIAT (sa dodatnom opremom) ?
Ja æu kupiti Toyotu ma bez obzira na svu drugu opremu u Fiatu.
Mislim da 98% mladenaca æe odabrati fotografa zbog slika i stila i
kvalitete slika, a ne zbog kvantitete...
Oni koji gledaju na kolièinu slika (nakon ¹to im je u albumu polijepljeno
200 najboljih) ... mi ni ne trebaju kao mu¹terije...
Valjda zato nemam nikada problema s njima nakon vjenèanja.
Kvalitete, nadam se, prije svega. Ali ako traze i kvantitetu, hoce li to
stvarno naskoditi tvom ugledu?
Posebno ako te to ne pita svatko, nego jedan u godinu dana recimo.
Malo me smeta taj tvoj stav sto si odmah to ovdje ispalio kao da te trazila
nemoguce.
Ocito o poslovanju i odnosima ne znas bas puno, pa mislis da je sve onako
kako ti mislis i kazes. Tipicno "rvacki" mentalitet gazdi.
Ja govorim o maloj fleksibilnosti koja te moze mozda kostati posla. Tog
doticnog.
Druga je stvar ako ti od toga tako masno zaradjujes pa ti jedni mladenci
apsolutno nish ne znace.
Iako sumnjam da je tako.
Jel ti to radis profesionalno ili na crno?
BRUJO
2010-01-05 14:28:17 UTC
Post by Lagonda
[...]
AJDE MI NAĐI OZBILJAN AMERIČKI ILI ENGLESKI ILI SL. SAJT NEKOG FOTOGRAFA,
POZNATO I DOBROG DA DAJE SVE FOTKE MLADENCIMA

Post by Lagonda
doticnog.
Druga je stvar ako ti od toga tako masno zaradjujes pa ti jedni mladenci
apsolutno nish ne znace.
SVI MI ZNAČE I SA SVIMA SE FAKAT SKOMPAM NA KRAJU - TAKAV SAM...
Post by Lagonda
Iako sumnjam da je tako.
Jel ti to radis profesionalno ili na crno?
R:P:T d.o.o. - Rijeka

:-)
Anonymus
2010-01-05 14:31:12 UTC
Post by BRUJO
Post by Lagonda
Post by BRUJO
[...]
Prije nekih 90 dana bio sam kao gost na svadbi svog kumceta (mladenkin
krsni kum).
Naravno da sam ponio i svoj fotic (50D) i "okinuo" nekoliko neformalnih
fotki mladenaca i gostiju u nenamjestenim pozama, a koje fenomenalno
docaravaju stimung u svadbi (vijorenje kose kod plesa, noge u zraku
itd....).

Mladenci su bili odusevljeni tim slikama iako NISU bile "dotjerane", ali su
docaravale atmosferu, a to je mnogima i bitnije od namjestenih poza i
usiljenih osmjeha.

Kad sam pobrisao lose fokusirane ili na neki drugi nacin (tehnicki gledano)
nekvalitetne fotografije (po mojem kriteriju), sve ostalo dao sam u Hi
formatu mladencima na daljnje "postupanje". :)

Naravno, u mojem je slucaju bilo sve GRATIS, ali da sam to radio i
profesionalno (NISAM profesionalac !) za dogovorenu cijenu dao bih SAV
materijal snimljen na svadbi u Hi formatu bez ikakovih zastita.

Eto, ja bih tako, a drugi ....???
"Zagorci smo ljudi pravi, kaj nam pak moreju !"
hrvoje
2010-01-05 15:58:25 UTC
Post by BRUJO
Ja ću kupiti Toyotu ma bez obzira na svu drugu opremu u Fiatu.
a ja bi fiata jer su ljepši, ustvari i kupio sam jednoga za otprilike
cijenu kit-objektiva ;)
Raf
2010-01-05 14:11:55 UTC
Mladenci plaæaju foto paket koji sadraŸava dogovoreni broj izraðenih slika.
I to je to.

Jo¹ jednom da ponovim - ostale slike prvenstveno ne dajem iz razloga da ih
ne rade kod nekog drugog jer æe moŸda biti lo¹ije i jer nisu obraðene (a
besplatno ih obraðivati neæu).

Ali, najjednostavnije obja¹njenje je - to je moj stav i toèka. MoŸete kupiti
ili ostaviti!
Pero Glazar
2010-01-05 15:01:34 UTC
Mladenci plaćaju foto paket koji sadražava dogovoreni broj izrađenih
slika. I to je to.
Sto ako mladenci to umnozavaju ili distribuiraju dalje na bilo koji nacin?
darko
2010-01-05 19:42:55 UTC
Post by Raf
Jo¹ jednom da ponovim - ostale slike prvenstveno ne dajem iz razloga da ih
ne rade kod nekog drugog jer æe moŸda biti lo¹ije i jer nisu obraðene (a
besplatno ih obraðivati neæu).
A kaj onda ak tvoju 'obradjenu' fotku odnesu nekam drugdje? Mozda ce i ona
biti losija..
Post by Raf
Ali, najjednostavnije obja¹njenje je - to je moj stav i toèka. MoŸete
kupiti ili ostaviti!
Hvala, dovidjenja.. + sto mi je to u rangu stajanju ispred crkve i djeljenju
vizitki mladima koji zavrsavaju onaj pre-marriage tecaj..

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4746 (20100105) __________

http://www.eset.com
Odin
2010-01-05 21:16:15 UTC
Mladenci plaćaju foto paket koji sadražava dogovoreni broj izrađenih slika.
I to je to.
Još jednom da ponovim - ostale slike prvenstveno ne dajem iz razloga da ih
ne rade kod nekog drugog jer će možda biti lošije i jer nisu obrađene (a
besplatno ih obrađivati neću).
Ali, najjednostavnije objašnjenje je - to je moj stav i točka. Možete kupiti
ili ostaviti!
Tvoj stav je po meni najispravniji...
hrvoje
2010-01-05 16:05:59 UTC
Post by Lidija
[...]
ovisi o politici, dakle o onome što je dogovoreno.
Post by Lidija
[...]
koliko ja znam ugovor je zakon: što dogovoriš, tako mora biti!

konkretno - nije u hrvatskoj, ali vidio sam jedan takav ugovor za
fotografiranje "eventa". kratko i lijepo definirano: što je usluga koju
kupuješ, koliko kada, elektronski, ovo-ono. kad bi bio blago zločest,
rekao bih da se vidi da se netko opekao ;) pa sad traži da pristaneš na
uvjete.

za taj konkretan slučaj postupak fotografa bio je jako sličan onome od
bruja (fotograf slika, par dana nakon toga kupac bira željene fotografije,
fotograf ih obradi i dostavlja).
BRUJO
2010-01-05 20:04:06 UTC
Post by hrvoje
za taj konkretan slučaj postupak fotografa bio je jako sličan onome od
bruja (fotograf slika, par dana nakon toga kupac bira željene fotografije,
fotograf ih obradi i dostavlja).
Mislim da je to najkorektnije broj slika x cijena + album + nekoliko
uvećanja
hrvoje
2010-01-05 22:41:35 UTC
Post by BRUJO
Post by hrvoje
[...]
aha. zbog nekih peripetija taj put je tarifa bila drugačije napisana, nešto
po satu rada. dođe na isto (toliko i toliko vremena za svaku sliku...)
Odin
2010-01-05 21:21:54 UTC
Post by Lidija
[...]
Po meni to je stvar dogovora.
Vjerujem da su uglavnom slike u vlasnistvu mladenaca.

Ja razumijem Brujota i Rafa, rade po odrednjenim standardima i ne zele da
im se neobradjene i nedotjerane slike vuku po mailovima, dm-u i tisku na
razvijanju, pa se onda nadju pametni koji ce popljuvati fotografa...

Isto tako, razumijem i mladence koji bi zeljeli imati sve, jer je to
prirodno, ali mislim da je svakom od nas muka od one sume fotografija koje
ima na hardu, osobno svakih par mjeseci radim selekcije, i to mi je najveca
muka od svega. ali,mislim i da je posteno da plate ako zele da se fotograf
pozabavi dodatno oko svake dodatne fotke da je dovede na zadovoljavajucu
razinu za razvijanje.

A da prijateljima i obitelji idem pokazivati 300 slika koje sam ispucao na
nekom eventu, a ima vrhunskih mozda 20, svi bi zijevali i vrtili ocima da
ja ne vidim... Isto tako i mladencima, mislim da je i 200 fotki previse,
jer malo tko ima zivaca gledati 200 fotki i slusati zanesene mladence kako
objasnjavaju svaku od njih...
darko
2010-01-05 21:38:24 UTC
Post by Odin
[...]
To vise stvarno nije stvar fotografa nego tebe samog. I ovo sto si napisao
uopce ne stoji (my oppinion). Mladencima je 200 fotki premalo, dok je nekome
sa strane kome ce pokazivati, puno previse.

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4746 (20100105) __________

http://www.eset.com
Pero Glazar
2010-01-05 22:21:48 UTC
Post by Odin
[...]
Ja popizdim od dosade vec negdje kod trece, ali ako ljude veseli 500 i
spremni su to platiti, ne vidim problem. Kao sto rekoh, oni to gledaju kao
dokument..."gle malu ivanu sto je lipa", "vid babu slavicu kako ogovara",
"vid milana al se napio", "gle ovu kurvu prokletu", "gle iliju kako plese" i
sl. Oni na fotki vide zuti buket i desaturiranu okolinu, te nisu ni svjesni
da se radi o Umjetnosti i kulturnom nasljedju koje ce hraniti generacije
Brujinih potomaka.
BRUJO
2010-01-05 22:28:46 UTC
Post by Pero Glazar
[...]
Perice... ma ako ce komentirati onda nek nadu nekog klinju koji ce biti uz
mene na piru i napraviti im jos 2000 fotki...

A ovo o mojim nasljednicima ti nije trebalo :-(
Pero Glazar
2010-01-05 23:00:27 UTC
Post by BRUJO
Perice... ma ako ce komentirati onda nek nadu nekog klinju koji ce biti uz
mene na piru i napraviti im jos 2000 fotki...
Ma nije fora u tome da se napravi sto vise, nego da se ono sto se napravilo
i dobije. Da im klinjo da 1000 fotki, sigurno bi pitali sto je s ostatkom :)
Post by BRUJO
A ovo o mojim nasljednicima ti nije trebalo :-(
Ma nije da ti omalovazavam rad, sigurno ima fotki koje ce i biti vrijedne za
puno godina. "Information content" zna porasti s vremenom, klasican primjer
je kad fotkas po gradu i pizdis na parkirani auto koji ulazi u kadar, a pola
sata kasnije se divis fotki Marije Braut sa spacekima i stojadinima na trgu
republike :)

Mozes to gledati i ovako - tehnicki nesavrsena fotka gdje u kadru smeta auto
snimljena 1965. danas moze biti daleko vrijednija od tehnicki savrsene fotke
oronule zgrade koja je jednako oronula i danas, pa zapravo ne kuzis da je
stara ;)

Odin
Tvoj me odgovor nasmijao do suza :)
tonci
2010-01-05 16:09:24 UTC
Post by BRUJO
[...]
Dragi Brujo,
uvijek su se prije davali filmovi.
Fotograf ispuca cca 5-6 filmova napravi cca 120 fotografija u velicini
13x18, to zapakira u album i dade mladencima film.
Cisto je njihova stvar sto ce sa njim, posteno su platili i problem rijesen.
Zasto bi netko morao doci bas u tog i tog razviti fotke a ne gdje ga volja?
pozz
tonci
PS Ako bas zelis neku zastitu onda im daj tocno odredjene fotke na mediju i
neka sa njima rade sto zele
Raf
2010-01-05 17:15:25 UTC
Dragi Tonèi,
nikad se filmovi nisu davali. (A to ¹to ti tvrdi¹ da jesu... moŸda u tvom
okruŸenju... isto kao ¹to ja tvrdim da nisu... u mom okruŸenju)

Dok sam radio s filmovima, uvijek sam unaprijed objasnio na dogovoru
mladence da ih èuvam, te ako hoæe - mogu ih dobiti za godinu dana. (cca 50%
ih je i dolazilo po njih nakon tog vremena.)

- Isto tako radim i sada (¹to sam propustio napomenuti u prvom re:)... Sve
slike dobiju na DVD-u u original rezoluciji, nakon godinu dana. (cca dva
para godi¹nje doðe i zatraŸi to - znaèi da im ba¹ i nije toliko stalo)

Rezultat je takav da svaki drugi jo¹ dodatno naruèuju slike kod mene.
Svidjelo se to nekome od vas ili ne, bio ja bahat u va¹im oèima ili ne - to
je moj naèin poslovanja i svi su upoznati s tim na dogovoru. Nikog ne varam
i smatram da je to po¹teno.

Pa ako æu naplatiti dodatno i to ¹to æu se o¹i¹ati i ljep¹e obuæi za njihovu
svadbu, a to im je reèeno - niti sam lagao, niti krao!
i neka sa njima rade sto zele
fsdfsdfsd
2010-01-05 20:25:21 UTC
- Isto tako radim i sada (što sam propustio napomenuti u prvom re:)... Sve
slike dobiju na DVD-u u original rezoluciji, nakon godinu dana.
Moram priznat da sam šokiran kako neki fotografi "rade" tj. posluju.

Što se može zaključiti: ovaj neće dati sve slike, ovaj prodaje vodene
žigove, ovaj daje nakon godinu dana, ovaj daje role filmova, ovaj ne
daje role. Filozofije i biznisa ajme... sada kada smo svi u takvim
govnima filozofirat i izmišljat toplu vodu...

Na svadbi od mog bliskog prijatelja znam sigurno da mu je fotograf dao
sve živo što je ispucao, negdje preko 1000 slika (nešto DVD, nešto
razvijeno) i to uvijek svima za istu cijenu naplačuje, nema određenog
broja slika koji ćeš dobiti. Bitno da su mladenci, mušterije zadovoljni.
Raf
2010-01-05 20:47:44 UTC
Kod mene je odreðen broj slika po pojedinim paketima i mladenci biraju koji
hoæe!
Ja radim 10 godina na potpuno isti naèin i svake godine imam sve veæu
potraŸnju i veæu cijenu (2009. toèno 37 odbijenih svadbi). Da je ta stavka
bitna onima koji Ÿele da im radim/o, vjerujem da bi rezultati bili u
silaznoj, a ne uzlaznoj putanji.

Ali stvarno mi nije jasno za¹to se svi toliko sekirate zbog Brujinog (ili
mog) naèina rada. Pa nismo mi Jehovini svjedoci koji vas nagovaramo da
preðete na na¹ sistem ili doðete kod nas.
Mi samo kaŸemo kako radimo.
nema odreðenog broja slika koji æe¹ dobiti. Bitno da su mladenci,
mu¹terije zadovoljni.
Odin
2010-01-05 21:25:53 UTC
Post by fsdfsdfsd
[...]
Da, moze, ako je fotograf tvog bliskog prijatelju uzeo 10.000 kn za
vjencanje, onda se to isplati...
All-inclusive aranzmani su uvijek skuplji od Bed&Breakfast :)
darko
2010-01-05 21:42:55 UTC
Post by Raf
- Isto tako radim i sada (¹to sam propustio napomenuti u prvom re:)... Sve
slike dobiju na DVD-u u original rezoluciji, nakon godinu dana. (cca dva
para godi¹nje doðe i zatraŸi to - znaèi da im ba¹ i nije toliko stalo)
omg! sorry ali to mi je nevjerojatno. al drago mi je procitati stvarnost oko
sebe;
Post by Raf
Svidjelo se to nekome od vas ili ne, bio ja bahat u va¹im oèima ili ne -
to je moj naèin poslovanja i svi su upoznati s tim na dogovoru. Nikog ne
varam i smatram da je to po¹teno.
Posteno je, to je ok..

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4746 (20100105) __________

http://www.eset.com
uY
2010-01-05 16:50:10 UTC
Post by BRUJO
I pita za cijenu albuma, koliko slika itd , itd....
I ja joj kaľem da u album ide nekih 150 - 200 slika i da te slike ću joj
dati u Hi rezoluciji na DVD-u...
Ona me pita a ąto je sa ostalim slikama...
Ja kaľem da ostale slike ne dobiva.
Pita zaąto ... i da svi drugi daju ostale slike.
Ali, rekao sam joj da te ostale slike ću joj dati , ali u rezoluciji od 800
pixela i sa vodenim ľigom, brojem same fotke...
I ona kaľe da to nije fer....
I tu sam puko i samo sam joj rekao da sam malo krivo vidio i da je njen
datum meni već zauzet...
Naravno, nije, ali jednostavno se ne ľelim prostituirati .
Znam da većina daje te slike, ali to je po meni toliko glupo i bezvezno,
jer... tamo su ustvari neuspjele slike, duple, slične s uzetima već... itd
Po meni, pogresan pristup.

Zasto da stotine slika, zanimljivih dokumenata s vjencanja gdje su
cijele obitelji na broju propadne jer Brujo ne zeli -5 nego cistu
peticu ?

Bolje bi bilo napraviti jasnu distinkciju: obradjene, sluzbene slike
potpisi (i u fajlu i u printu) sa Brujo official photo i nek se sjaje
i bljeste pred svima.

Ostatak dajes kao raw materijal uz obaveznu napomenu da je to samo to
- sirovina.

Pa kada ti netko dodje srati kako je tvoja fotka lose ispala ti samo
kazes: "Da vidim, eh, naravno, nema potpisa, ovo nije sluzbeno
obradjena i razvijena slika, to je samo dio sirovog materijala koji je
nestrucno izradjen."

Pa se svaka zalba pretvara u tvoj tijumf i potencijalni zahtjev da
izradis jos slika.
epozar
Ako slučajno treba još neka fotka eto nek si vidi s tih dodatnih..
darko
2010-01-05 18:22:29 UTC
Znam da veæina daje te slike, ali to je po meni toliko glupo i bezvezno,
jer... tamo su ustvari neuspjele slike, duple, sliène s uzetima veæ... itd
Sto vise citam tvoje postove, to vise imam volju doci na Otok i otvoriti
WeddStudio :) Time ¹to ne dajes ostale tehnicki dobre fotke kojih bude jo¹
ziher min 400, mislim da bitno smanjujes zadovoljstvo mladenaca i njihove
uspomene; zar su tvoje fotke toliko losije neobradjene nego obradjene?
Pogotovo ako se tice nekih fotki rodbine ili ostalog popratnog dogadjanja?
Da se razumijemo, po meni SVE tehnicki nekorektne treba izbrisati, ostaviti
po jedan-dva duplica portreta ili poziranja i sve ostale iz 'procesa'..
Jedino sto je ok u tome svemu je to da (ako to radis) svim mladencima prije
objasnis da dajes cca200 fotki i da svaku slijedecu dodatno placaju tolko i
tolko.
I da, imas kakvu galeriju sa novijim radovima, cesto zelim pogledati tvoje
fotke a ak dobro vidim, na netu nemas nis iz 2009? P.S. pocelo se puno
previse filozofirati o vjencanjima :)

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4746 (20100105) __________

http://www.eset.com
marky
2010-01-05 20:09:56 UTC
Post by darko
I da, imas kakvu galeriju sa novijim radovima, cesto zelim pogledati tvoje
fotke a ak dobro vidim, na netu nemas nis iz 2009? P.S. pocelo se puno
previse filozofirati o vjencanjima :)
Moram priznat da sam malo razocaran sad kad sam i ja pogledao galeriju.
mislim, ako lega Mihoci ( http://www.mihoci.com/wed1/ ) nema nikakvih
problema s davanjem svih fotki mladencima..onda ne znam o cemu
pricamo, odnosno tocnije: ne razumijem zasto smo uopce poceli
pricat o tome.
BRUJO
2010-01-05 20:16:01 UTC
Post by darko
Sto vise citam tvoje postove, to vise imam volju doci na Otok i otvoriti
WeddStudio :) Time što ne dajes ostale tehnicki dobre fotke kojih bude još
[...]
PK, može i tako... ali ja sam ljude naučio ovako i to već 10 godina:

- Cijena je po slici
-sami biraju fotke - ne uvjetujem im hoće li uzeti 100 ili 200 (proskej je
230 a biloih je i do 350 nekoliko puta)
Sve te fotke koje su odabrali dobiju u Hi rezoluciji, iako sam se i za to
dvoumio - jer za vrijeme filma nisam davao film...
-mislim da će to za stoo godina biti kulturna ostavština otoka Krka i želim
da te filmove ima moj sin, a ne netko tamo ...
Zamisli da ti je djed dao nekom poznatom fotografu s početka stoljeća
narudžbu za poslikavanje užeg centra Zagreba, recimo 1908. godine. I za to
mu platio neku lovu, recimo danas 5.000 kuna za 100 fotki.
I što mu je on trebao dati i film.
Danas je taj film i te slike tko ima original poprilično vrijedno...
A pogotovo ako je to danas neki klasik Hrvatske fotografije.
I Nad Balaškovim slikama za 100 godina pravit će se fama...
- slijedeće je da ja sve (95%) mladenaca fotkam drugi ili treći dan -
besplatno idem , ne naplaćujem to
- i cijelu sam noć s njima bez da naplatim dodatnu lovu za to....
i sad bi im ja trebao sve to dati...
pa nije lako ni 600x (od ukupno 900) dignuti fotoaparat, i uslikati
nešto...
Post by darko
I da, imas kakvu galeriju sa novijim radovima, cesto zelim pogledati tvoje
fotke a ak dobro vidim, na netu nemas nis iz 2009? P.S. pocelo se puno
previse filozofirati o vjencanjima :)
Ma biti će uskoro... a nisam stigao... :-)

pozdrav
Odin
2010-01-05 21:34:57 UTC
Post by darko
[...]
Brujo ima konkurencije na otoku koliko hoces, ali je i dalje rasprodan,
jer daje srce u svoj posao, i ono sto je rekao, da se skompa sa svim svojim
klijentima je ziva istina, i ja sam medju njima :)

Mislim zaista, o cemu pricamo... Ako ljudi dodju kod njega, fotograf odvoji
nekoliko sati, zamijesa cedevitu, pristavi kaficu, sjedne s mladencima i
prebire po fotkama, ovi odaberu 200 kom koje zele, brujo poslije danima sve
fotke doradjuje i sredjuje, razvije, slozi album i mladencima opet zamijesa
cedevitu, pristavi kaficu, rukuju se i rastanu. Ne govorimo od 20 fotki,
nego o 200?!?! Covjece, da mi rodjeni brat dodje sa 200 fotki sa vjencanja,
pregledao bih ih povrsno i brzinski... Mislim da je 100 fotki maksimum
maksimuma sto moze covjek koncentrirano pregledati da uziva u njima... U
svih tih 200 sigurno mogu biti svi uzvanici u svim mogucim pozama :)

Da ne znam da radi tako predano kako radi, prvi bih rekao, ne fantaziraj
nego daj ljudima sve fotke pa nek rade sta hoce s njima, ali radi se o
ljudskom trudu, vremenu koje ksota. Da ide obracunavati 700 fotki puta
izgubljeno vrijeme za obradu, cifra bi bila astronomska...
darko
2010-01-05 21:51:43 UTC
Post by Odin
Brujo ima konkurencije na otoku koliko hoces, ali je i dalje rasprodan,
jer daje srce u svoj posao, i ono sto je rekao, da se skompa sa svim svojim
klijentima je ziva istina, i ja sam medju njima :)
Ma sve 5, ne osporavam ja njegovu kvalitetu jer novije fotke nisam ni
vidio..
Post by Odin
[...]
Da, upravo to. Oni doðu, od recimo 700 fotki izaberu 200 koje idu u album.
Pri tome vide i ostale koje im se sviðaju i koje bi htjeli imati, dati
starcima, bilo kome. I onda Brujo veli da im to moŸe dati samo uz cijenu od
nKN/fotki ili pak smanjene i sa watermarkom (ako mu se bas svide).. U svemu
tome taj dio meni nije legao..
Da se razumijemo, po meni osobno vise od 100 fotki u albumu je previse, 200
je way too much. Ali ne pricam o albumu nego o dobivenim fotkama, a koliko
ce on njih mladenci pokazati ostalima, dragom Bogu svejedno..
Negdje je jos Brujo napisao (isprika ako sam krivo shvatio) da te
neobradjene fotke nece isporucivati jer 'nisu njegove'.. ma daj...

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4746 (20100105) __________

http://www.eset.com
Odin
2010-01-05 21:58:29 UTC
Da, upravo to. Oni dođu, od recimo 700 fotki izaberu 200 koje idu u album.
Pri tome vide i ostale koje im se sviđaju i koje bi htjeli imati, dati
starcima, bilo kome. I onda Brujo veli da im to može dati samo uz cijenu od
[...]
Opet se vracam na pitanje vrednovanja posla. Ako netko zeli svih 700 fotki,
super, mislim da bi svakom bilo drago da svi mladenci hoce kupiti svih 700
fotki. Pitanje je samo da se taj angazman naplati. Nista drugo :)
BRUJO
2010-01-05 22:05:00 UTC
Post by darko
Negdje je jos Brujo napisao (isprika ako sam krivo shvatio) da te
neobradjene fotke nece isporucivati jer 'nisu njegove'.. ma daj...
Pa vrlo jednostavno je to: jer to je , ljudi moji POLUPROIZVOD

Naruči kod nekog kipara kip neke osobe. I kad ti ga da, ti mu kažeš... MA
DAJ MI I ONU GLINU ŠTO TI JE OSTALA...
ili - DAJ MI ONIH NEKOLIKO SKULPTURA KOJE TI NISU USPJELE

Sve je to ciganjenje...

Kao da kod krojača naručiš hlače i pokupiš mu i ono što je poderao jer se
zajebo.
Njemu to ne valja, ali tebi je za raditi u vrtu odlično...

TO JE ZATO JER DANAS SVATKO MOŽE IMATI DSLR I DA DOBIJE POSAO - SVE
BI DAO...

Osim toga... nek pokupe od svih uzvanika fotke... a bude kod mladih i po
50-ak fotića i nek to gledaju.
Obično pitam mladence da li su im prijatelji dali fotke koje fu fotkali i
uglavnom im nedaju... ne sjete se ili slično.
darko
2010-01-05 22:35:55 UTC
Naruèi kod nekog kipara kip neke osobe. I kad ti ga da, ti mu kaŸe¹... MA
DAJ MI I ONU GLINU ©TO TI JE OSTALA...
Oprosti Brujo, nemoj misliti da podcjenjujem tvoj rad, ali ne mozes mi reci
da je ogromna razlika tvoje obraðene i neobraðene fotke (da napomenem iz
5dmk2) rodbine/frendica/ekipe (a koja naravno veæ nije u albumu).. Ne znam
kako izgledaju tvoji albumi ali ako svaku fotku toliko promjeni¹ u obradi da
je razlika nebo-zemlja, onda tek to ima smisla..
ili - DAJ MI ONIH NEKOLIKO SKULPTURA KOJE TI NISU USPJELE
Sve je to ciganjenje...
U niti jednom postu nitko nije spomenuo davanje neuspjelih fotki tako da ovo
(DERANJE) stvarno nema smisla..
Ciganjenje- dobro si rekao..
TO JE ZATO JER DANAS SVATKO MO®E IMATI DSLR I DA DOBIJE POSAO - SVE
BI DAO...
Osim toga... nek pokupe od svih uzvanika fotke... a bude kod mladih i po
50-ak fotiæa i nek to gledaju.
Ako platim fotkanje svadbe, onda me totalno boli briga za fotke koje ce
netko sa 'idiotom' sa strane napraviti.. Jos dodatno, ako platim fotkanje i
nadam se da ce i frendu sa strane nesto uspjeti, onda sam definitivno
izabrao krivog fotografa...

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4746 (20100105) __________

http://www.eset.com
BRUJO
2010-01-05 22:59:45 UTC
Post by darko
[...]
Eto, to je to...
Nikada nisam spomenuo nikome da ja naplaćujem fotkanje svadbe...
Ja naplaćujem fotke tj. album koji dobivaš.
Uostalom, mladence ne zanima fotkanje svadbe , već oni žele album sa
slikama... :-)