Par pitanja u vezi Canon digitalnih aparata
(prestaro za odgovor)
Chupo
2014-09-01 20:58:34 UTC
Do sad nisam nikad slikao s digitalnim Canon-ima (inace jos od
osamdesetih imam Canon AE-1 Program), od digitalnih aparata sam najvise
koristio Sony-je - a sad sam odlucio nabaviti jednog ili dva Canon-a za
experimentiranje s CHDK tako da sam zadnjih dana proucio dosta modela
pogodnih za ubacivanje dodatnog firmware-a pa imam par manje-vise
opcenitih pitanja jer su me neke stvari koje sam procitao u manualima
nekih od Canona iznenadile.

Za pocetno experimentiranje sam inace odlucio nabaviti A590 IS a uz
njega cu vjerojatno kupiti jos i SX40 HS ili SX50 HS. Osim ako me netko
ne nagovori na neki od aparata iz G serije u istom cjenovnom rangu :-)

Dvije su me stvari iznenadile kad sam citao manual od A590. Prvo je
bilo da se date/timestamp moze ukljuciti samo ako se odabere rezolucija
koja je daleko manja od maximalne (postcard mode) a cak i kad se ta
rezolucija odabere, se ne moze koristiti Superfine kompresija nego
iskljucivo Fine!? Da li je to uobicajeno i za druge modele i serije
Canon-a?

Drugo je da u uputstvu pise da je za cijelo vrijeme snimanja filma
focus zakljucan na vrijednost koja se je ocitala nakon focus lock-a
prije pocetka snimanja filma. Kako onda u uvjetima kad je potreban
veliki otvor blende snimiti objekt koji se priblizava ili udaljuje, a
da on bude stalno u focusu?

Te su me dvije stvari iznenadile jer je A590 IS aparat iz 2008. godine
a recimo na Sony-ju DSC-P72 iz 2003. godine (a to je aparat koji nema
ni slikanje s prioritetom expozicije niti s otvorom blende a kamoli da
bi imao manual mode) ima i jedno i drugo.

Prvo sam mislio da u Canon-u mozda smatraju da je stavljanje datuma na
kvalitetnu sliku neozbiljno ali sam se onda sjetio da AE-1 Program,
koji nikako nije (bio) aparat namijenjen pocetnicima, ima dodatak za
timestamp.

Isto mi je tako malo cudno da DIG!C III processor koji ima hrpu stvari
koje 2003. (i jos par godina kasnije) nisu niti postojale i koji je par
generacija noviji DSP ne bi imao mogucnost kontinutiranog izostravanja
za vrijeme snimanja filma. P72 npr. to ima i u Center AF i Multi AF
mode-u, tj. u obadva mode-a u kojima moze focusirati za vrijeme
slikanja.

Cini mi se da i Canon a i ostali proizvodjaci u puno slucajeva kod
update-a neke od serija aparata naprave bolji hardware ali namjerno
maknu neke od kljucnih komandi/mogucnosti koje su neki od ranijih
modela standardno imali, samo da bi se noviji modeli koji ih imaju
mogli smatrati visom klasom - pa da mogu staviti visu cijenu. Recimo
sloze isti aparat s boljim senzorom i stabilizacijom - ali najednom
maknu manual mode :-/ Na srecu, koliko vidim u takvim slucajevima CHDK
rjesava problem.
Chupo
Boris Vuletic
2014-09-03 06:24:59 UTC
Post by Chupo
[...]
Na mom Canonu to mi dosad nije palo na pamet da isprobam. Moguce je da
im se nije dalo slagati fontove za manje rezolucije, mozda postoji neki
razlog koji to dodatno komlicira vise nego se cini na prvi pogled pa sto
onda - EXIF ti uvijek upise u sliku datum i vrijeme imas valjda neki
program koji će ti napraviti "timestamp" od toga?
Post by Chupo
[...]
A na mom Canonu ima nekoliko modova AF-a neki koji se zove 'servo' i taj
navodno stalno fokusira jesi tako nesto probao? Moguce da postoji neko
inzenjersko opravdanje zasto to nisu napravili a mozda jednostavno nisu
napravili u tom slucaju probaj sto mozes utjerati sa CHDKom. Kad bolje
razmislim o tome na kompaktu jedini nacin izostravanja je "kontrastni"
dakle isti senzor se koristi za slikavanje i izostravanje, pa kad slika
"movie" 25 fps trebao bi izostriti za vrijeme trajanja jednog framea
tocnije za vrijeme izmedju frameova(ako moze tako brzo fokusirati zasto
to inace ne radi) ili nekako loviti korelaciju sa prethodnim frameovima
ocito da ovdje ne moze primjeniti uobicajeni nacin izostravanja ako
uopce moze ikakav. Mogao bi probati MF, vjerovatno uz nesto ubjedivanja
CHDkom
Post by Chupo
[...]
Hmmmm.... Navodno ih je toliko prodano zato sto je imao "P" mod, to neki
izgovaraju Program a neki Profesional moglo bi se dodati i Pocetnik na
listu. Profesional ne znaci da je to kamera "za profesionalce" nego da
je unutra jedan mali profesionalac koji namjesta blendu i zatvarac da
korisnik ne bi morao misliti o tome. Svejedno, bez jednog takvog
"databacka" sa 135 filma ne bi bilo nikako moguće odgonetnuti kad je
koja slika eksponirana pa je dodatak opravdan za razliku od digitalnih
"slika" koje imaju EXIF pa u principu ništa više ne treba
Post by Chupo
[...]
Tako nekako. Ako ti se dade zezati sa CHDKom i softverom navali. Ako te
vise zanima fotografija brze je i jednostavnije da izvadis onaj AE1 i
obrises prasinu sa njega ili ako si pri novcima kupis neki srednji DSLR
i objektiv(e)

Boris
Chupo
2014-09-05 20:04:15 UTC
Post by Boris Vuletic
Post by Chupo
[...]
Znam da ima - Irfan to moze. Ali me bas zanima koji je razlog da nisu
napravili jer par generacija stariji aparati drugih marki to imaju. A
moze se i s CHDK.
Post by Boris Vuletic
Post by Chupo
[...]
Ko sta sam reko, Sony iz 2003. to moze a koliko vidim i CHDK ima mode
gdje half-press za vrijeme snimanja filma refresh-a autofocus.
Post by Boris Vuletic
Post by Chupo
[...]
U uputstvu pise Program. Jer u tom mode-u se automatski odredjuje i
otvor blende i expozicija. U shutter priority mode-u se s obzirom na
uvjete i osjetljivost filma automatski podesi otvor blende pa se s
promjenom expozicije aparat moze 'natjerati' da odabere zeljeni otvor
blende. Na Sony DSC-P72 koji nema ni shutter a niti aperture priority
sam npr. za postizanje zeljenog otvora blende (zbog DOF) koristio
promjenu EV parametra uz spot metering mode za ocitavanje svjetla a na
Canon-u A590 IS je to moguce cak i s tvornickim software-om jer osim Av
i Tv ima i full manual mode.
Post by Boris Vuletic
Post by Chupo
[...]
Zanima me i jedno (s P72 sam okinuo preko 21000 slika :-) ) i drugo ali
trenuno vec danima proucavam CHDK (ne samo mogucnosti nego i source),
prekjucer sam nabavio A590 i vec nakon par sati ubacio CHDK i sad se
vec zezam s kompajliranjem svojeg build-a, a paralelno s CHDK-om
proucavam i hex dump-ove tvornickih firmware-a - to je i razlog zasto
toliko kasnim s odgovorom :-)

Koliko vidim, hex dump firmware-a za A590 (i to bas verziju koja je
meni trebala) je u repozitorij upload-ao black hole:

http://chdk.setepontos.com/index.php?topic=6560.msg69411#msg69411

Pretpostavljam da je to black_hole_sun s HR news-a jer se poklapa i
nick (djelomicno) i drzava i mail domena na forumu i na news-ima.

Ovaj A590 sam nabavio samo za experimetiranje s CHDK, uzeo bih bilo
koji jeftini PowerShot za kojega je vec napravljen port stabilne
verzije - a na kraju sam i vise nego zadovoljan s mogucnostima tog
aparata i s tvornickim software-om. Pa ipak, s obzirom da je to vise
aparat za u dzep a ne za neku ozbiljiju upotrebu - u dogledno vrijeme
namjeravam nabaviti SX40 ili SX50 HS, jos nisam odlucio kojeg. Jer iako
je SX50 definitvno sveukupno daleko napredniji aparat, SX40 ima par
stvari zbog kojih bi mozda radje imao njega :-/

http://tinyurl.com/kls27uu

SX40 ima veci max otvor blende, brzu min expoziciju, 5 puta brze
kontinuirano slikanje i 640x480 video na 120 i 240 fps. Sve ostalo je
opet bolje kod SX50 - a da ne govorimo o zoom-u od x50. S CHDK se na
SX50 moze 'otkljucati' min expozicija, na SX40 se na isti nacin moze
doboti RAW (kojeg SX50 ima vec i s tvornickim FW-om), na otvor blende
se ne moze utjecati, ... Tako da jos uvijek nisam odlucio izmedju ta
dva modela.
--
Chupo