Koji stativ za Canon 60d?
(prestaro za odgovor)
Marko
2015-05-21 13:01:57 UTC
Tražim stativ za fotografiranje interijera i pejzaža.

Bilo bi poželjno da ima libelu radi lakšeg poravnavanja kamere no nije
uvjet.

Za sada bi ga koristio uglavnom sa 70d i 10-22mm (tezina oko 1.1 kg), no
u budučnosti namjeravam kupiti i neki tele objektiv, tako da ne bi bilo
loše da podržava oko 2.5 kg opreme.

Bitna mi je prijenosnost odnosno težina stativa.

Nemam pojma kako se kreću cijene, da li bi 700-900 kuna (zajedno sa
glavom) bilo dosta? Što preporućate?

Hvala
DArko
2015-05-22 20:51:12 UTC
Vanguard Alta pro 263AB 100 -1.700 kn, jeftinije ne može.
Pozdrav,

"Marko" je napisao u poruci interesnoj grupi:mjkl04$m30$***@nntp.amis.hr...

Hvala
Marko
2015-05-28 10:49:26 UTC
Post by DArko
Vanguard Alta pro 263AB 100 -1.700 kn, jeftinije ne može.
Pozdrav,
Hvala na preporuci.

Stativ podrzava 7 kg, sto je vise nego 3 puta tezine moje opreme. Zar
treba ostaviti toliko lufta?

Takodjer sam gledao glavu od tog stativa, i nema nikakav otpor kada se
otpusti. Dakle ili je skroz zategnuta tako da je ne moze uopce
pomaknuti, ili je skroz olabavljena i pomice se bez ikakvog otpora. To
bi mogao predstavljati kod preciznog podešavanja kamere u tri osi zbog
izbjegavanja perspektivne distorzije.

Kakav tip glave se u pravilu preporuca za ovu namjenu u ovom cjenovnom
razredu? Ballhead, 3way, nesto trece?

I sta je sa snimanjem u portretu? Gledam cijene L-bracketa na googleu i
krecu se od 100 dolara pa na vise, za komad metala sa par rupa..
Filip Lolic@w
2015-05-29 05:55:18 UTC
Post by Marko
Stativ podrzava 7 kg, sto je vise nego 3 puta tezine moje opreme. Zar
treba ostaviti toliko lufta?
Treba. Svaki stativ se klima i savija, neki manje, neki vi¹e. Vrlo brzo æe¹
prokleti dan kad kupi¹ ne¹to "povoljno", a neupotrebljivo.
Ja imam Manfrotto 055PROB i neki Vanguard sliène klase, ispod toga ne bi
ni¹ta gledao ako ti treba za ozbiljan rad ili posao.
Post by Marko
Takodjer sam gledao glavu od tog stativa, i nema nikakav otpor kada se
otpusti. Dakle ili je skroz zategnuta tako da je ne moze uopce pomaknuti,
ili je skroz olabavljena i pomice se bez ikakvog otpora. To bi mogao
predstavljati kod preciznog pode¹avanja kamere u tri osi zbog izbjegavanja
perspektivne distorzije.
S tim nema¹ nikakvog problema kad se navikne¹.
Post by Marko
Kakav tip glave se u pravilu preporuca za ovu namjenu u ovom cjenovnom
razredu? Ballhead, 3way, nesto trece?
A koja je to namjena? S ballheadom se ne¹to brŸe radi, iako je meni 3way
zgodnija za neke stvari. Ovisi ¹to radi¹. Imam i jednu i drugu.
Post by Marko
I sta je sa snimanjem u portretu? Gledam cijene L-bracketa na googleu i
krecu se od 100 dolara pa na vise, za komad metala sa par rupa..
Pa zaokrene¹ kameru u glavi, ne treba ti bracket. Osim ako hoæe¹ slagati
panorame iz bliza, pa ne smije¹ imati paralaksu.
Marko
2015-05-29 12:38:09 UTC
Post by Marko
Kakav tip glave se u pravilu preporuca za ovu namjenu u ovom cjenovnom
razredu? Ballhead, 3way, nesto trece?
A koja je to namjena? S ballheadom se ne¹to br¾e radi, iako je meni 3way
zgodnija za neke stvari. Ovisi ¹to radi¹. Imam i jednu i drugu.
Namjena je fotografiranje arhitekture i interijera. Poanta je da se na
terenu kamera moze brzo postaviti u ravninu sa tlom. Znam da se
perspektivna distorzija moze popraviti u softveru, no to zahtjeva
dodatno prckanje u postu za svaku fotografiju (sto osobno zelim
minimizirati) a i dovodi do gubitka kvalitete slike.

Po onome sto sam citao za ovu namjenu se najcesce preporuca "gear head"
kao Manfrotto Junior 410, jer omogucuju vrlo precizno podesavanje glave
u sve tri osi neovisno. No ta glava je 1600 kn, tako da definitivno otpada.
Post by Filip ***@w
Post by Marko
[...]
Ne namjeravan slagati panorame. Ballhead glave imaju "prorez" za
portret, no cini mi se da kada ju tako okrenes nemas velike mogucnosti
finog podesavanja? Vise-manje stoji tamo gdje je.
Filip Lolic
2015-05-29 22:11:12 UTC
Post by Marko
[...]
Za interijere žena koristi neku "obicnu" Vanguard kugla glavu na Manfrotto
055XPROB stativu i to je skroz ok kombinacija. Samo pazi, s 10-22 objektivom
na crop tijelu cesto neceš moci uhvatiti dovoljno širok kadar i morat ceš
slagat panorame. Tu onda može nastat problem s paralaksom i distorzijama
objektiva ako ne koristiš panoramsku glavu. Software to uglavnom prožvace,
ali može nastati jebada...
Mi radimo s FF tijelom i 17mm TS objektivom tako da tih problema nema.
Post by Marko
[...]
To ti apsolutno ne treba.
Post by Marko
Ne namjeravan slagati panorame. Ballhead glave imaju "prorez" za portret,
no cini mi se da kada ju tako okrenes nemas velike mogucnosti finog
podesavanja? Vise-manje stoji tamo gdje je.
Kad okreneš kuglu da prode kroz prorez, otpuštanjem kugle pomiceš kameru
gore-dolje, a za lijevo-desno rotiraš cijelu glavu. Dakle, nije nikakav
problem (osim paralakse).
Marko
2015-05-30 22:18:52 UTC
Post by Marko
[...]
Nasao sam ovu kombinaciju kao alternativu slicne cijene a dodatnih
mogucnosti:

Vanguard SBH-250 glava. Bolja od one u kitu sa Vanguardovim stativom jer
ima posebnu kontrolu za podešavanja trenja glave kada nije skroz
zategnuta - 780 kn
Manfrotto MT294A3 stativ, podržava do 5 kg, oko 800 kn.

To zajedno ispada ispada 1580 kn.

Misljenje?
Filip Lolic@w
2015-06-01 08:51:38 UTC
Post by Marko
[...]
Izgleda mi ok. Moja preporuka je da otideš to negdje uživo pogledati i
isprobati ;)
i***@gmail.com
2015-06-10 09:46:56 UTC
Koristim ovu kombinaciju već godinama
http://www.ebay.com/itm/Pro-Tripod-FANCIER-FT-6663A-Pan-Head-Invert-For-Camera-Nikon-Sony-Cannon-DSLR-/360700091149

u amaterske svrhe i zadovoljan sam. Normalno da može bolje, ali tek za višestruko više novaca.