Kompakti?
(prestaro za odgovor)
Baclofen
2016-03-08 21:46:41 UTC
Uglavnom, mislio sam mu preporučiti neki ultrazoom model, recimo Canona
nekog (Canon PowerShot SX610 HS) i koliko god čak i recenzije bile dobre
sve pada u vodu dok ne počneš čitate komentare korisnika. Svi se žale na
lošu kvalitetu slike.
Ista stvar i za CANON IXUS 265 HS. Svi korisnici se žale da je puno lošiji
nego prethodnik mu.
Branko Panic
2016-03-08 22:36:03 UTC
Uglavnom, mislio sam mu preporuèiti neki ultrazoom model, recimo Canona
nekog (Canon PowerShot SX610 HS) i koliko god èak i recenzije bile dobre
sve pada u vodu dok ne poène¹ èitate komentare korisnika. Svi se Ÿale na
lo¹u kvalitetu slike.
Ista stvar i za CANON IXUS 265 HS. Svi korisnici se Ÿale da je puno lo¹iji
nego prethodnik mu.
http://www.dpreview.com/reviews/2015-roundup-long-zoom-compacts?utm_campaign=internal-link&utm_source=mainmenu&utm_medium=text&ref=mainmenu
--
Pozdrav
Pane
Danijel Turina
2016-03-08 22:44:12 UTC
Osobno ne mislim tako jer čak ni nešto kvalitetniji mobitel ne može
napraviti fotografiju dobru kao prosječan fotić. Jednostavno, nije to ta
optika.
Paa... da si to napisao prije par godina ne bih imao primjedbi, ali novi
mobiteli su jako, jako dobri.
Recimo ovo sam snimio danas s dvije godine starim Samsungom:
https://plus.google.com/photos/photo/102305954899731641291/6259730655552585202

Senzori i optika na high-end mobitelima su dio fotografske tehnologije u
koji se najviše ulagalo i koji se najviše razvijao zadnjih nekoliko
godina i rezultati su jako dobri. Toliko dobri, da bih rekao da zaboravi
kompakte ako želiš nešto bolje, moraš ići na m43 ili APS-C.
[...]
Frend bi aparat koristio uglavnom za slikanje klinaca i ponekog komada
prirode kad su vani ili na putu, dakle ništa posebno.
Imate li kakav savjet, prijedlog konkretnog modela ili nešto slično?
Sony Alpha 6000, onako iskreno. Nije preskup za to što je, ima
fantastičan autofokus, izvanrednu kvalitetu slike, jako brz.
Cijena s kit objektivom 5900kn.
https://www.svijet-medija.hr/art/fotoaparat-sony-ilce-6000lbcec-crni-kit-sel-p1650-a6000/56948

E sad, da, to je vjerojatno puno iz pozicije "ja bi nekakav kompakt",
ali iz pozicije "ja bi nekakav aparat koji radi bolje slike od iPhonea
6s+ od tisuću eura i ima dovoljno brzi fokus za djecu u pokretu" ima smisla.
Naime, nisam baš uvjeren da je nešto u klasi "kompakta" u stanju
zadovoljiti zahtjeve, kvaliteta slike tih stvari, pogotovo ultrazoomova,
kad sam zadnji put gledao, je bila lošija od mog mobitela. Bitno.
http://www.danijel.org/
Winston_Smith
2016-03-09 00:26:49 UTC
Post by Danijel Turina
[...]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Đoš
Baclofen
2016-03-09 08:02:58 UTC
Hvala svima na odgovorima.
Nda, nije to čovjek koji bi bio foto-zaljubljenik niti veliki znalac, a i
mobitel koji posjeduje iako nije loš nije niti high-end, naravno.
Zato puno ovoga ne dolazi u obzir.
Moja je "dodatna" ideja bila da to eventualno bude neki kompaktni ultrazoom,
ali s lovom koju je spreman dati (cca 200€) može dobiti samo neki od ovih
već navedenih ili nešto slično, ali fora je da bi aparat trebao biti
dobavljiv u Linksu ili HG-Spotu.
Pane, hvala za link, ovo bi se trebalo kupovati u VK, tu kod tebe negdje,
ako se ne varam. ;-)

Ne znam, mislim da bi on sam morao sjesti i malo bolje upoznati
problematiku.
Jer sigurno mu se ne isplati kupiti neki jeftilen za 500kn pa poslije kukati
kako ima smeće od fotografija.
A opet, s druge strane, pitanje je koliko će on uopće uočiti neku vjernost
prikaza boja, eventualne kromatske aberacije i slične stvari.
Family guy opterećen privatnim poslom bez previše vremena, a i bez previše
ozbiljnog zanimanja za fotografiju.
Svakako s okom za dobru fotografiju, ali nije krelac, zna čovjek što je
potrebno za dobru fotografiju i zna da u tu klasu niti može, niti želi, na
kraju krajeva.
A i gospođa bi vukljala taj aparatus sa sobom okolo pa ono....
Zato se traži kompromis - jednostavno i jeftino, a (relativno) dobro.
It's a tough one, i know.

Hvala!
Danijel Turina
2016-03-09 08:52:45 UTC
Post by Baclofen
[...]
Ne znam, možda da kupi bolji mobitel? To je danas idealno rješenje za
"neobavezna fotografija djece i prirode, daje dobre slike, imaš ga
uvijek sa sobom" kombinaciju interesa i potreba.

Ja sam nedavno klincu (12) mislio kupiti nekakav bolji kompakt da uči
fotografiju, pa sam pogledao kakve slike pravi ta klasa uređaja, i na
kraju sam kupio polovni Sony R1 ovdje preko oglasa. Ti "novi" kompakti
su totalno zapuštena klasa uređaja, zato što u tom segmentu tržišta već
godinama nema nikakvog profita pa se u to ne ulaže ništa, svi samo
zapakiraju deset godina staru tehnologiju u novu plastiku i rezultat je
taj da je kvaliteta slike daleko ispod razine koju dobiješ s mobitela,
pa se kao rezultat svega toga ne isplati kupovati ništa "bolje" od
mobitela sve do klase za entuzijaste, s m43 ili APS senzorima.

U mirrorless klasi za entuzijaste, s druge strane, bilo je ekstremnih
tehnoloških pomaka, od tehnologije senzora, preko autofokusa do
kvalitete tražila, zato što je to komercijalno isplativo, valjda sto
milijuna ljudi cilja na tu klasu aparata.
http://www.danijel.org/
Branko Panic
2016-03-11 09:21:41 UTC
Post by Baclofen
Moja je "dodatna" ideja bila da to eventualno bude neki kompaktni
ultrazoom, ali s lovom koju je spreman dati (cca 200?) moŸe dobiti samo
neki od ovih veæ navedenih ili ne¹to slièno, ali fora je da bi aparat
trebao biti dobavljiv u Linksu ili HG-Spotu.
Pane, hvala za link, ovo bi se trebalo kupovati u VK, tu kod tebe negdje,
ako se ne varam. ;-)
Onda nema neke velike filozofije. Uzme najboje sto se nudi
za te pare. Evo dva linka u Linksu, pa neka bira:

https://www.links.hr/hr/digitalni-fotoaparat-nikon-coolpix-l340-20-2-mpixela-28x-opticki-zoom-sd-sdhc-sdxc-usb-crni-300309015

https://www.links.hr/hr/digitalni-fotoaparat-nikon-coolpix-l840-16-mpixela-38x-opticki-zoom-sd-sdhc-sdxc-usb-crni-300309017
--
Pozdrav
Pane
Danijel Turina
2016-03-11 10:00:06 UTC
Post by Branko Panic
Post by Baclofen
[...]
Jao. Točno ta dva sam gledao kad sam htio sinu kupiti nešto. Ne znam
jesi li pogledao slike koje prave, ali to je nešto strašno, onaj moj
Fuji S602z iz kamenog doba je davao sličnu ili bolju kvalitetu. Niti
boje valjaju, niti detalji, slika na 100% je kombinacija šuma,
desaturacije i denoising artefakata. Ne bih sad htio pretjerano hvaliti
mobitele ali iPhone je za to bog, jedino što nema zoom objektiv.

Manje-više stvarna rezolucija tih ultrazoom aparata je 6MP, ovo što
nominalno rade izgleda kao kad uzmeš 6MP sliku u photoshop i napraviš
resize na 16 ili 20. I to, da se razumijemo, ne sad dobrih 6MP nego 6MP
kakve su radili Canon kompakti iz A serije. Aparati sami po sebi se čine
ok, ali kvaliteta slike im je sranje.
http://www.danijel.org/
Danijel Turina
2016-03-11 10:21:17 UTC
Post by Danijel Turina
[...]
Da ne misle sad ljudi da pretjerujem jer sam se navikao na Canon 5d i
tko zna što; ovo je primjer slike s Canonove verzije iz te klase
(Powershot SX410), Nikonova je manje-više ista:
https://www.flickr.com/photos/emaniak/19043266878/sizes/o/
https://www.flickr.com/photos/emaniak/18674603903/sizes/o/

Ovo je najbolje što sam našao od Nikona:

Za usporedbu, ovo je Samsung Note 3 mobitel, 12MP:

E sad, kao referenca, Olympus Pen E-PL1 s kit objektivom, 12MP, sve
skupa tisuću kuna preko oglasa:
http://www.danijel.org/
Danijel Turina
2016-03-11 10:28:23 UTC
Post by Danijel Turina
E sad, kao referenca, Olympus Pen E-PL1 s kit objektivom, 12MP, sve
https://s3.amazonaws.com/masters.galleries.dpreview.com/1938766.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAIWXD4UV3FXMIDQLQ&Expires=1457695056&Signature=x0pByM1UfgSXUnK0erh%2BOJmS5ng%3D
Evo, taman u cjenovnoj klasi koju je tražio OP:
http://www.njuskalo.hr/digitalni-fotoaparati/olympus-pen-e-pl5-m-zuiko-14-42mm-objektiv-m43-micro-four-thirds-oglas-17637736
http://www.danijel.org/
ToMo
2016-03-11 11:51:07 UTC
Post by Danijel Turina
Da ne misle sad ljudi da pretjerujem jer sam se navikao na Canon 5d i
Ja mislim da cu prodat svoj 350D i dva kit objektiva i nadoplatit za 5d.
Vidim da ih ima vec za 2900. I natakarit na njega svoj 50/1.8 i za
pocetak imam ono sto hocu.
I cak ne prvenstveno zbog vece kvalitete fotki, nego onog VEELIIKOOGG
trazila.
:)
ToMo
Danijel Turina
2016-03-11 12:03:20 UTC
Post by ToMo
Post by Danijel Turina
[...]
Velika tražila su zakon, pogotovo ako radiš stvari kod kojih je fokus
kritičan, jer to na malom tražilu ne možeš vidjeti. Doduše ja sam u
zadnje vrijeme oduševljen EVF konceptom zbog mogućnosti 100% povećanja
gdje vidiš pixel-level feed direktno sa senzora što je apsolutni zakon
za manualni fokus. Naravno, ako je tražilo samo po sebi dobro, dakle ako
ima dobru oštrinu, dinamički raspon i brzinu reakcije.
http://www.danijel.org/
Danijel Turina
2016-03-11 12:08:25 UTC
http://img.photographyblog.com/reviews/nikon_coolpix_l840/sample_images/nikon_coolpix_l840_27.jpg
https://s3.amazonaws.com/masters.galleries.dpreview.com/3409773.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAIWXD4UV3FXMIDQLQ&Expires=1457695120&Signature=EXU76VZEnmwNwe7vcr5LHuabKtU%3D
[...]
Skoro sam zaboravio, kad već stavljam primjere, ovo je RAW konverzija sa
Sonyja R1, kojeg sam ja kupio klincu umjesto tih modernih ultrazoomova:

http://www.danijel.org/
Danijel Turina
2016-03-11 14:27:56 UTC
Mislim na to da sam vidio slike, a sve ono ispod mi
baca nekakve errore i forbbiden.
Dpreview galerija. :(
http://www.danijel.org/
Danijel Turina
2016-03-11 14:28:55 UTC
Post by Danijel Turina
Mislim na to da sam vidio slike, a sve ono ispod mi
baca nekakve errore i forbbiden.
Dpreview galerija. :(
Evo, ovaj link bi trebao biti trajan a sve slike su dostupne od tamo:
http://www.dpreview.com/galleries/6130661353/albums/full-size-sample
http://www.danijel.org/
Branko Panic
2016-03-11 14:19:12 UTC
Post by Danijel Turina
Da ne misle sad ljudi da pretjerujem jer sam se navikao na Canon 5d i
tko zna ¹to; ovo je primjer slike s Canonove verzije iz te klase
https://www.flickr.com/photos/emaniak/19043266878/sizes/o/
https://www.flickr.com/photos/emaniak/18674603903/sizes/o/
Ovo je OK. Mislim na to da sam vidio slike, a sve ono ispod mi
baca nekakve errore i forbbiden.
Kvaliteta je tako-tako dok ne pocnes dizati iznad 50% gdje se
sve raspada, a CA po uglovima je standardna katastrofa za tu
klasu aparata.
Pane
Branko Panic
2016-03-11 14:07:48 UTC
Post by Branko Panic
[...]
Jao. Toèno ta dva sam gledao kad sam htio sinu kupiti ne¹to. Ne znam
jesi li pogledao slike koje prave, ali to je ne¹to stra¹no, onaj moj
Fuji S602z iz kamenog doba je davao sliènu ili bolju kvalitetu. Niti
boje valjaju, niti detalji, slika na 100% je kombinacija ¹uma,
desaturacije i denoising artefakata. Ne bih sad htio pretjerano hvaliti
mobitele ali iPhone je za to bog, jedino ¹to nema zoom objektiv.
Ponekad mi je zao nekome reci "Nema nista dobro za te pare!"
Mozda je nekome i ovo super. Nekako se nadam da je dio
problema u nama koji smo sve vidjeli i postali previse zahtjevni
u odnosu na prosjecnog korisnika. ;>
--
Pozdrav
Pane
Danijel Turina
2016-03-11 14:43:27 UTC
Post by Danijel Turina
[...]
Nema novo. Polovnih stvari se da naći jako dobrih. Naravno, to je sad
lutrija i kompromis, možda kupiš nešto super, možda kupiš mačka u vreći,
a stariji aparati znaju biti spori i veliki, ali pazi ovo:
http://www.njuskalo.hr/dslr-fotoaparati/canon-20d-tijelo-8.3-mp-povoljno-1600-kn-zg-095-5423-233-oglas-13067989
Canon 20d, 900kn

http://www.njuskalo.hr/dslr-fotoaparati/canon-350-d-oglas-14951080
Canon 350d s kit objektivom 1200kn

http://www.njuskalo.hr/dslr-fotoaparati/nikon-d80-oglas-18287738
Nikon D80 800kn plus kit objektiv 800kn.

Ne znam, ja bih s takvim opcijama uvijek radije kupio polovni dobar nego
novi loš aparat. Jedina situacija gdje bih kupio novi je da kupujem
stvarno dobar novi u klasi koja je bleeding edge.
Post by Branko Panic
Mozda je nekome i ovo super. Nekako se nadam da je dio
problema u nama koji smo sve vidjeli i postali previse zahtjevni
u odnosu na prosjecnog korisnika. ;>
Ne bih rekao da je to dilema na toj razini, točka gdje ja počnem srat je
"objektiv xxx ima bolji bokeh nego objektiv yyy", ili "objektiv xxx ima
lagano neoštre kuteve", ovo je na razini da je slika naprosto grozna,
nema detalja, privid oštrine je realiziran histeričnim sharpeningom a
sve boje je ubila redukcija chrome. I onda kad vidiš da za te novce
dobiješ Nikon D80 ili Canon 350d, jednostavno ne mogu preporučiti te
kompakte. Nisu ni približno toliko mali i praktični koliko su brutalno loši.
http://www.danijel.org/
Branko Panic
2016-03-11 16:54:55 UTC
Post by Branko Panic
Ponekad mi je zao nekome reci "Nema nista dobro za te pare!"
Nema novo. Polovnih stvari se da naæi jako dobrih. Naravno, to je sad
lutrija i kompromis, moŸda kupi¹ ne¹to super, moŸda kupi¹ maèka u vreæi,
http://www.njuskalo.hr/dslr-fotoaparati/canon-20d-tijelo-8.3-mp-povoljno-1600-kn-zg-095-5423-233-oglas-13067989
Canon 20d, 900kn
Kako nekome dokazati da je DSLR star 12 godina bolji od
svih danasnjih kompaktica? A jeste, tu nema nikakve dileme.
Eto ja vec duze vrijeme prodajem D200 s gripom u odlicnom
stanju za 2.000 kn ali ljudi radije zveknu duple pare za neki
ogromni UZ s maleckim senzorom, pa posle placu.
sve boje je ubila redukcija chrome. I onda kad vidi¹ da za te novce
dobije¹ Nikon D80 ili Canon 350d, jednostavno ne mogu preporuèiti te
kompakte. Nisu ni pribliŸno toliko mali i praktièni koliko su brutalno
lo¹i.
Zivim u nadi da je Nikon mozda napravio nekakav pomak na
tom polju s novom DL 1" serijom. Osobito bi mi dobro legao
18-50/1.8-2.8 s Nano coatingom (!). Jos nema testova.

--
Pozdrav
Pane
Danijel Turina
2016-03-11 17:40:52 UTC
Post by Branko Panic
Post by Danijel Turina
[...]
http://youtu.be/5Xaj86YqnQY
Meni ta Nikonova serija nije dobro sjela, naprosto zato što nema
prednosti u veličini sustava u odnosu na micro43 koji ima bitno veći
senzor a time i veću mogućnost rezanja dubinske oštrine. Moje
preferencije u tom malom formatu su u smjeru Olympus m43, zbog odlične
stabilizacije u tijelu zbog koje su svi stari adaptirani objektivi
stabilizirani. I Fuji izgleda jako dobro po pitanju kompaktnosti i
kvalitete slike. Ipak, ono što je meni tiha patnja je Sony A7II. 35mm
senzor, stabilizacija u tijelu, veličina kao kod starih filmskih 35mm
aparata. Nažalost, skupo.
http://www.danijel.org/
Smiljko Rudan
2016-03-14 07:51:59 UTC
Post by Danijel Turina
Ipak, ono što je meni tiha patnja je Sony A7II. 35mm
senzor, stabilizacija u tijelu, veličina kao kod starih filmskih 35mm
aparata. Nažalost, skupo.
Našlo bi se polovnih u izvrsnom stanju, no badave sve kada ima e-mount i
veliki je problem prišarafiti gore a-mount objektive.

Što se mene tiče, uprskali su.
Danijel Turina
2016-03-14 10:56:11 UTC
Post by Smiljko Rudan
Post by Danijel Turina
[...]
Meni je super zato što se pomoću adaptera jednostavno našarafe Canon EF
i Minolta MD objektivi, ali naravno onda je cijela stvar bitno veća.
http://www.danijel.org/
Danijel Turina
2016-03-13 14:28:45 UTC
Post by Branko Panic
Post by Danijel Turina
[...]
Inače, mislim da je sad idealno vrijeme za ući u digitalnu fotografiju
za male pare, naravno ako si fotoamater kojeg zanima kvaliteta
fotografije. Tržište je puno starih aparata s velikim senzorima iz klase
za entuzijaste, tržište polovnih objektiva je veliko, ukratko to je sad
digitalni ekvivalent one velike rasprodaje kvalitetne filmske opreme s
početka digitalne histerije, pa sad možeš kupiti jako fino digitalno
tijelo za onoliko novaca koliko je tada koštao polovni Elan 7. Canon 5d
košta otprilike onoliko koliko sam ja svojedobno platio polovni EOS 3.
Dakle investicija u opremu je na razini koliko je koštala polovna 35mm
filmska oprema, s tim da nema troškova filma i razvijanja. Prije deset
godina je full frame digitalno tijelo koštalo manje-više kao nekoliko
odličnih objektiva, a danas se možeš skoncentrirati isključivo na stakla
i na njih staviti neko polovno tijelo koje svejedno daje odličnu
kvalitetu slike.
http://www.danijel.org/
Danijel Turina
2016-03-09 08:53:59 UTC
Post by Winston_Smith
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Đoš
Aha, zli_zec s grupe o religiji je promijenio ime.
http://www.danijel.org/
Winston_Smith
Promijenio sam ime još davno! ŽELIŠ ME??????????????????????
Danijel Turina
2016-03-09 14:32:07 UTC
Post by Winston_Smith
Post by Danijel Turina
Post by Winston_Smith
[...]
Ne smijem napisati što te želim jer se za to dobije par mjeseci zatvora.
http://www.danijel.org/
Melzzzzz
Pozeli mu da radi i da se kupa bar jednom sedmicno. To bi ga ubilo...
Danijel Turina
2016-03-10 22:39:32 UTC
Post by Melzzzzz
Pozeli mu da radi i da se kupa bar jednom sedmicno. To bi ga ubilo...
Da se okupa ne bi ništa ostalo od njega.
http://www.danijel.org/
Winston_Smith
VOLIM te.
gogo
2016-03-14 18:10:44 UTC
Kompaktni ultrazoom i kvaliteta slike ne idu u istu rečenicu.
Zato brate zaboravi to i uzmi Olympus Pen EPL-5 na više sa kit objektivom
preko njuške za siću, ajd bok

sismis
2016-03-09 07:17:33 UTC
IPhone recimo radi izvanredne slike, ligu bolje od starih Canon/Olympus kompakata koje sam imao.

Nek se protegne do najjeftinijih dslra, recimo ja sam prezadovoljan sa
https://www.svijet-medija.hr/art/fotoaparat-sony-ilce-5000lscec-srebrni-kit-sel-p1650-a5000/56217

Za dobre fotke 3k nisu neki novci, tolko je vjerojatno dao za mobitel, a ostaju mu kvalitetne fotke djece do kraja zivota.

Kompakti... danas je to cisto bacanje novaca. Osim onog Fuji ultrazooma, tam moze fotkat mjesec i FKK stranu plaze :)