compact umjesto DSLR-a
(prestaro za odgovor)
Damir
2014-04-29 12:32:48 UTC
Vec mi je postalo naporno svuda tegliti torbetinu pa razmisljah o kupovini
nekog kompakta koji ce koliko-toliko parirati kenonovoj petici. Za oko mi je
zapao mali Sony RX 100 II. Ima li ne¹to drugo ¹to bi bilo "bolje" u tom
cjenovnom rangu (do 5000 kuna) jer ne pratim taj segment fotoaparata
previse, a kad dignem neke recenzije na netu svatko vuce na neku svoju
stranu.

---
Danijel Turina
2014-04-29 12:43:04 UTC
Post by Damir
Vec mi je postalo naporno svuda tegliti torbetinu pa razmisljah o kupovini
nekog kompakta koji ce koliko-toliko parirati kenonovoj petici. Za oko mi je
zapao mali Sony RX 100 II. Ima li nešto drugo što bi bilo "bolje" u tom
cjenovnom rangu (do 5000 kuna) jer ne pratim taj segment fotoaparata
previse, a kad dignem neke recenzije na netu svatko vuce na neku svoju
stranu.
Zaboravi kompakt i probaj nešto s micro 4/3 senzorom. Nešto na ovu temu:
http://www.dpreview.com/reviews/panasonic-lumix-dmc-gm1

Moja iskustva su da se 4/3 senzor može ravnopravno nositi s većima, ali
ispod toga nastaju problemi.
http://www.danijel.org/
Goran UnreaL Krajnovic
2014-04-30 05:03:43 UTC
Post by Damir
[...]
RX100 je odličan mali aparat, nema boljeg u toj veličini. Originalni RX100
(koji je praktično identičan RX100II) se povremeno može naći na US ebay
rasprodajama za 400USD, a na DE ebayu za cca 400€, što je daleko bolje od
bezobraznih 4300 kn koliko traže u HR za njega.
--
UnreaL.
[ Standard disclaimers apply. Personal opinions only. May explode in fire. ]
Anonymus
2014-05-08 09:35:21 UTC
Post by Goran UnreaL Krajnovic
Post by Damir
[...]
Imam isti "problem", sad sam se vratio sa jednog putovanja i stvarno mi je
dojadilo teglenje svojeg 50D (sa samo jednim objektivom, 17-40).
Sa nama u grupi bio je i jedan kolega iz susjedne drzave (koja nije u EU) i
teglio je 5D MKIII + EF 24-70mm f/2.8 USM L II + EF 70-200mm f/2.8 USM L IS
II !!!!

Inace imam (bolje receno ima moja bolja polovica) jednog IXUS-a (star cca.
5 god.), koji je za suncanih dana super, ali za muzeje, kisno i oblacno
vrijeme (citaj: manjak svijetla) nije bas nesto.

Iz istog razloga trazim nesto malo (dimenzija kao IXUS), ali ipak nesto
bolje - pogotovo za slikavanja pod losim svjetlosnim uvjetima.

Sto kazete na novi IXUS 265 HS (cca. 200€) ???
Miljenko.Martinjak
2014-05-08 10:24:54 UTC
Post by Anonymus
[...]
Trebas veci senzor i veci otvor objektiva.

Canon S110 ili nesto vece ili skuplje.
Anonymus
2014-05-09 07:37:02 UTC
Post by Miljenko.Martinjak
Post by Anonymus
[...]
Sve je meni (nazalost) jasno. Veci senzor + veci objektiv = veci aparat.
Napisao sam da imam 50D i da mi se veliki aparat neda tegliti. Zato trazim
nesto u (pribliznoj) velicini IXUS-a, a da ima koliko / toliko dobre
karakteristike za slikavanje po losijim svjetlosnim uvjetima.
Ono sto me zanima, koliko su novi IXUS-i bolji po tom pitanju od zeninog
"starog" (model 800).
Danijel Turina
2014-05-09 07:54:00 UTC
Post by Anonymus
Sve je meni (nazalost) jasno. Veci senzor + veci objektiv = veci aparat.
Napisao sam da imam 50D i da mi se veliki aparat neda tegliti.
A čuj, moj savjet je da ili gradiš micro43 sistem umjesto EOS sistema,
ili da naprosto kupiš mobitel s jako dobrim foto modulom, za situacije
kad ti se ne da tegliti kramu.
http://www.danijel.org/
Anonymus
2014-05-09 13:53:09 UTC
Post by Danijel Turina
Post by Anonymus
[...]
EOS sistem nemam namjere napustiti, ako zbog niceg drugog, a ono zbog
objektiva koje sam nakupovao.
Da ne nabrajam sada i druge razloge, a u nekoj buducnosti je i upgrade na
FF.
Napisao sam dolje Miljenku da imam (zena ima) IXUS 800 koji ce jos jedno
vrijeme sluziti kao zamjenski fotic, a u krajnjoj nuzdi imam i fotic na S3.

Svejedno - hvala na sugestijama.
Danijel Turina
2014-05-09 16:39:36 UTC
Post by Danijel Turina
ili da naprosto kupiš mobitel s jako dobrim foto modulom, za situacije
kad ti se ne da tegliti kramu.
EOS sistem nemam namjere napustiti, ako zbog niceg drugog, a ono zbog
objektiva koje sam nakupovao.
Ja sam razmišljao slično i sad imam EOS sistem za situacije kad idem za
ozbiljno slikati (iako, u zadnje vrijeme ga je žena preotela), 4/3
sistem za situacije kad mi se ne da ništa teško tegliti ali svejedno
očekujem da mi uleti neki dobar kadar, i mobitel s pristojnom kamerom
kad uopće ne nosim aparat, dakle ne očekujem da ću slikati ali vidim
nešto interesantno.

S tim polu-rješenjima nisam posebno sretan, recimo m43 aparat ima groznu
ergonomiju i spor je, ali ne da mi se davati puno love za nešto što je,
u osnovi, polu-rješenje. S druge strane, s tim polu-rješenjem sam
napravio praktički sve fotke u zadnjih par godina.
http://www.danijel.org/
Miljenko.Martinjak
2014-05-09 08:16:22 UTC
Post by Anonymus
Post by Miljenko.Martinjak
Post by Anonymus
[...]
Odvoji toliko vremena i proguglaj taj jedini aparat koji sam preporucio.
Preporucio sam ga zato jer ima slicne dimenzije a bolje karakteristike.
Post by Anonymus
[...]
Zanemarivo za tu namjenu. Tko trazi bolje rezutlate pri slabijem svjetlu
neka ne gubi vrijeme i novac na aparate s tim najmanjim senzorom.
Anonymus
2014-05-09 13:46:59 UTC
Post by Miljenko.Martinjak
Post by Anonymus
Post by Anonymus
[...]
Izgleda da ce zenin IXUS 800 jos jedno vrijeme dobro posluziti kao
zamjenski fotic za situacije kad se "svaki gram tereta broji".
Igor
2014-05-09 16:55:32 UTC
Sony Cyber-shot DSC-RX1R
Anonymus
2014-05-12 07:52:28 UTC
Post by Igor
Post by Anonymus
Zato trazim
nesto u (pribliznoj) velicini IXUS-a, a da ima koliko / toliko dobre
karakteristike za slikavanje po losijim svjetlosnim uvjetima.
Sony Cyber-shot DSC-RX1R
Iza ovog bi trebao biti (barem) jedan smajli :)

Moram priznati da "pocket" seriju aparata ne poznajem, a kada sam malo
proguglao za tog SONY-a, sva sreca da sam sjedio. Za one koji neznaju
cijena je od 2.740 € na vise !!! Za te novce mogu kupti CANON MKIII (sto mi
je i zelja). Jest da je mali, cak je i FF, ali cijena €€€€ !!
Ako se nisu "zeznuli" za barem 2.000€, mislim da ih u "Lijepoj nasoj" budu
malo prodali.
Mislim da bude IXUS 800 jos jedno vrijeme moj second choice.
Igor
2014-05-12 17:42:31 UTC
Post by Anonymus
Post by Igor
Post by Anonymus
[...]
Očigledno da iza tvojih pitanja treba biti smajli. ili cross finger, ili
prvi april
Anonymus
2014-05-13 08:06:21 UTC
Post by Igor
Post by Anonymus
Post by Igor
Post by Anonymus
[...]
Ne kuzim, hebi ga imam previse godina, pa mi treba polako objasniti. :)
Post by Igor
Post by Anonymus
[...]
Pitanje sam postavio sasvim ozbiljno i sve sam, barem se nadam, lijepo
objasnio.
Da ponovim:
1. Fotografijom se bavim amaterski (jos iz vremena analogije, puuuno duze
nego mnogi ovdje imaju godina, no to nije uopce bitno za nastavak price
(osim mojih godina).

2. Za fotkanje trenutno koristim CANON 50D (+ 5 objektiva, blic + filteri +
...)

3. Kako dosta (?) putujem, naravno da zelim ovjekovjeciti i mjesta (objekte
i dogadjaje) kroz koje putujem. Tegliti DSLR aparat sve mi vise postaje
teret i to u pravom smisu znacenja te rijeci. Na takovim putovanjima dosta
posjecujem povijesne objekte i muzeje gdje se vecinom ne dozvoljava
fotkanje uz pomoc bljeskalice. E sad, vecina kompatnih aparatica koji daju
cisto pristojne fotke na dnevnom svjetlu, tu su potpuno beskorisni.
I tu je bit mojeg pitanja. Dali postoji kompaktni aparat (tipa Canon IXUS,
SONY DSC-W..., itd.) koji u losim svjetlosnim uvjetima daje solidne fotke.
Iako i sam znam da je za to potreban veci senzor koji opet treba veci
ojektiv, a onda i vece kuciste, a sto sve skupa rezultira i vecim (tezim)
aparatom. Naravno da je u toj prici jaaako bitna i cijena, jer ne zelim
graditi dva skupa sistema.
Moja je zelja da jednog dana kupim FF (dali ce to biti 5D MK?, ili 6D ili
??, sve ovisi prvenstveno o €€€€ !) jer ipak imam investiranu hrpu love u
objektive koji me za sada zadovoljavaju.
Moje pitanje moglo bi se sazeti: Dali postoji kompakt u cjenovnom razredu
do 500€, a koji u losim svjetlosnim uvjetima daje korektne fotke ?

Sorry svima koji su ovo imali volje procitati do kraja, a jos vise onima
koji su voljni pomoci.

Hvala.
Lidija
2014-05-22 01:15:35 UTC
Post by Anonymus
[...]
IMHO, ali totalno IMHO - nema tog kompakta koji moze zamijeniti bilo
koji veci senzor. Pa se sad ovde mogu redati neznam kakvi savjeti, opet
nijedan nece zamijeniti aparat sa kojim si slikavao (60D?) Zasto?
Zato sto su svi super na dnevnom svjetlu - mobiteli cak mozda i bolji
od DSLR-a jer nabriju boje do 'super-uber-uau' razine. A kad dodje
slabije svjetlo - najednom su svi 'malo losiji'. Jbga, ne ide tako -
ako ces nosit nesto lakse na put, al da nije tesko - neces dobit
kvalitetu - i to je to. Po meni nema tu savjeta. Ili ces slikavat sa
APS-C-om/ili FF-om ili ces se zadovoljit sa govnom od slike u bilo
kojim uvjetima koji su gori od suncanog dana.

Summma summarum: ne postoji kompakt koji ce u losim svjetlosnim
uvjetima dati tehnicki dobru fotku. Jer bi onda svi mi odj**li od ovih
skupih FF-a i presli na ixuse, jer su super po mraku.
Igor
2014-05-22 12:32:19 UTC
Summma summarum: ne postoji kompakt koji ce u losim svjetlosnim uvjetima
dati tehnicki dobru fotku. Jer bi onda svi mi odj**li od ovih skupih
FF-a i presli na ixuse, jer su super po mraku.
Kako ne postoji, mislim da Sony Cyber-shot DSC-RX1R koji sam mu
predložio u potpunosti zadovoljava kriterije.
Rajnus
2014-05-22 13:09:05 UTC
Post by Igor
Kako ne postoji, mislim da Sony Cyber-shot DSC-RX1R koji sam mu
predlo�io u potpunosti zadovoljava kriterije.
Za te novce moze platit covjeka da mu nosa dslr...
Tomy
2014-05-22 16:13:36 UTC
Cijena, prava sitnica, U Hrvatskoj samo 23.999,00 kn, a na američkom amazonu
2,798.00 US $, a kao gornju granicu kolega je naveo 5.000 kn.
Pokušajte shvatit, u tom cjenovnom razredu, po navedenim specifikacijama
(mala težina i kvalitetna fotografija) ne postoji niti korišteni, a kamoli
novi fotoaparat, koji bi te specifikacije mogao zadovoljiti. Sony DSC-RX1R
nesumljivo da, ali po cijeni 5 puta višoj od one, koliko je kolega spreman
platiti.
[...]

U ovoj e-pošti nema virusa i zlonamjernih programa jer je aktivna avast! antivirusna zaštita.
Branko Panic
2014-05-22 23:15:11 UTC
Cijena, prava sitnica, U Hrvatskoj samo 23.999,00 kn, a na amerièkom
amazonu 2,798.00 US $, a kao gornju granicu kolega je naveo 5.000 kn.
Poku¹ajte shvatit, u tom cjenovnom razredu, po navedenim specifikacijama
(mala teŸina i kvalitetna fotografija) ne postoji niti kori¹teni, a kamoli
novi fotoaparat, koji bi te specifikacije mogao zadovoljiti. Sony DSC-RX1R
nesumljivo da, ali po cijeni 5 puta vi¹oj od one, koliko je kolega spreman
platiti.
Klasika. "Ja bi auto koji ide ispod 4 s do 100 i ide najmanje
do 300 km/h, za max. 10.000 eura." NEMA!
Ili ima ali za parsto tisuca eura.
Ljudima treba objasniti da previse traze za sitne pare.
Nisu tu u pitanju sitne financijske razlike, vec ogromne
i obicno nepremostive.
--
Pozdrav
Pane
Branko Panic
2014-05-22 13:22:11 UTC
Summma summarum: ne postoji kompakt koji ce u losim svjetlosnim uvjetima
dati tehnicki dobru fotku. Jer bi onda svi mi odj**li od ovih skupih FF-a
i presli na ixuse, jer su super po mraku.
Ima izuzetaka ali u takvim slucajevima nema ustede, cak sto
vise, skuuupo. Nedavno sam u rukama imao ovu kombinaciju:
http://www.dpreview.com/reviews/sonynex7
http://www.sony.co.uk/electronics/camera-lenses/sel1670z
i mogu reci da se vecina APS-C dSLR-a moze sakriti pred
ovom kombinacijom sto se kvalitete snimaka u svim svjetlosnim
uvjetima tice. No, kao sto rekoh, nije jeftino. :o(
--
Pozdrav
Pane
Damir
2014-05-23 10:21:34 UTC
Post by Branko Panic
[...]
Samo ta kombinacija vise ne vrijedi jer sony objedinjuje NEX i alpha seriju
tako da NEX 7 postaje Alpha 7 (7R) i to je full frame aparat sa cijenom oko
2-2500 erura. Zeiss objektiv je za APS-C format i ko¹ta oko 1000 erura. U
konacnici puuuno novaca...
Ja sam nedavno kupio Alpha 6000 (APS-C format) koji je nasljednik NEX 6
modela sa kit objetivom 16-50. Nije lo¹e, malo mi je mali raspon ali sluzi
svrsi. Nisam ga jos stigao isprobati kako spada. Malo nezgodno lezi u ruci
jer sam navikao na Canon 5D Mk II sa gripom, objektivcinom i flesom tako da
ne znam kako da ovog primim u ruke. Fali mi veci raspon ali sve to kosta.
Bacam oko na ovog Zeiss-a kojeg si naveo, ali ako ga kupim zena ce mi
iskopati oci pa ta ideja otpada. Ima zgodan Sony G objektiv 18-10 5mm f/4.
Cijena oko 600-700 eura ali deformira na 105 mm.
Vidjet cemo...
Branko Panic
2014-05-24 05:53:10 UTC
Post by Damir
[...]
Covjek ima filmsku Leicu M6 i trazio je digitalni pandan na koji
idu Leica M objektivi. Vagao je i FF Sony ali mu je ovo bolje
leglo. Vidio sam nocne snimke iz Pariza i ispustao uzdahe. ;>
Post by Damir
Bacam oko na ovog Zeiss-a kojeg si naveo, ali ako ga kupim
zena ce mi iskopati oci pa ta ideja otpada. Ima zgodan Sony G
objektiv 18-10 5mm f/4. Cijena oko 600-700 eura ali deformira
na 105 mm. Vidjet cemo...
Ja tu ne bih pravio kompromise. Ili Zeiss 16-70/4.0 ili nista.
Dodao bih i ovog ljepotana i imas sve sto ti treba ali...
http://www.zeiss.com/camera-lenses/en_de/camera_lenses/touit/touit2812.html
--
Pozdrav
Pane
Anonymus
2014-05-23 09:05:54 UTC
Post by Lidija
Post by Anonymus
[...]
Hvala svima na odgovorima, iako sam to sve i sam znao, ali mi je sada dusa
mirna jer imam i potvrdu od drugih. :)
Imam neke (tehnicke) kriterije ispod kojih neidem, ni po cijenu teglenja
DLSR-a (u prijevodu: radije cu tegliti svoj 50D, nego imati lose fotke -
prvenstveno mislim na sum).
Kad ja fotku okinem u RAW-u, pa "propustim" kroz DPP ili Lightroom, onda
sam zadovoljan, a to vrijedi muke nosenja cca. 1-2 kg "vise".

Jos jednom hvala vam svima i dobro vam svijetlo !
Damir
2014-05-08 12:47:42 UTC
Danas mi stiŸe Sony A6000 pa ti javim prve dojmove.
Naravno i cjenovni rang je vi¹i (cca 6000 kuna)
Goran UnreaL Krajnovic
2014-05-10 07:57:41 UTC
Post by Anonymus
[...]
http://www.littlebigtravelingcamera.com/?p=2087

Ne zaboravi da RX100 ima i multi-stacking mod za noise reduction, kojeg je
dovoljno inteligentan sam upaliti kad treba.
gogo

Toplo preporučam Olympus XZ-1.
Rajnus
2014-05-22 10:45:24 UTC
Post by Damir
[...]
Kolega je kupio mirrorless, APS HD CMOS sensor (23.5 X 15.6mm)

http://store.sony.com/nex-5t-mirrorless-camera-zid27-NEX5T/B/cat-27-catid-All-Alpha-NEX-Cameras

Vrlo mal, stane u bilo kakvu torbicu. Nisam se igrao sa njim, ali par slika na
auto modu po danu su bile bas lijepe.

Ja sam sebi kupio SX510HS. Ne ocekujem ja tu neku kvalitetu, namjena aparata je putovanje i plaza. Znaci 90% slika ce i biti po danu gdje ne bi trebao imati
problema. Posto sam novi u svijetu fotografije i aparata nisam ni znao da
postoje mirrorless kamere, onda bi dobro razmislio mirrorles ili bridge.
Na putovanjima mi je nekako bitniji zoom. Kad bas zelim nesto slikati posudim
od prijatelja mkIII. Srecom imam hrpe opreme na raspolaganju, no kad budem
ponovo sebi nesto kupovao bit ce to u smjeru mirrorless FF.
rerom@work
2014-05-22 12:33:24 UTC
Post by Damir
Vec mi je postalo naporno svuda tegliti torbetinu pa razmisljah o kupovini
nekog kompakta
imao isti problem..kupio canon g15 koji mi stvarno super sluzi za sve uvjete
( od datuma kupnje dslr skuplja prasinu )...naravno svjestan sam da njime ne
mogu postici kvalitetu/razinu dslr-a, al za tabakera velicinu sasvim solidan
i upotrebljiv.