pentax
(prestaro za odgovor)
tigran
2014-06-26 06:02:44 UTC
Ima li gdje u Splitu za kupiti Pentax K-500? Povremeno su se razni Pentaxi
mogli vidjeti u HG spota, u Tehno-nešto u Jokera, čak i u Emmezette, ali
izgleda ništa od toga. Ako nema u Splitu, onda u Neo Orbis Zagreb?
Usput, šta vam se čini K-500 kao odabir za prvi DSLR?
Mr
2014-06-26 08:44:31 UTC
Post by tigran
Ima li gdje u Splitu za kupiti Pentax K-500? Povremeno su se razni Pentaxi
mogli vidjeti u HG spota, u Tehno-ne¹to u Jokera, èak i u Emmezette, ali
izgleda ni¹ta od toga. Ako nema u Splitu, onda u Neo Orbis Zagreb?
Usput, ¹ta vam se èini K-500 kao odabir za prvi DSLR?
Uzmi radije Canona ili Nikona, ima¹ najveæi izbor objektiva, bliceva i
opreme. Nikonov
duæan ima¹ u City Centru u Splitu.
tigran
2014-06-26 13:17:24 UTC
Post by tigran
[...]
Uzmi radije Canona ili Nikona, imaš najveći izbor objektiva, bliceva i
opreme. Nikonov
dućan imaš u City Centru u Splitu.
Već 3 dana čitam recenzije, važem i mjerkam marke, modele, varijante, i kad
sam konačno odlučio, ti mi sad predlažeš Canona ili Nikona...cccc
Branko Panic
2014-06-26 14:07:08 UTC
Post by Mr
Post by tigran
Usput, ¹ta vam se èini K-500 kao odabir za prvi DSLR?
Uzmi radije Canona ili Nikona, ima¹ najveæi izbor objektiva, bliceva i
opreme. Nikonov
duæan ima¹ u City Centru u Splitu.
Veæ 3 dana èitam recenzije, vaŸem i mjerkam marke, modele, varijante, i
kad sam konaèno odluèio, ti mi sad
predlaŸe¹ Canona ili Nikona...cccc
"odabir za prvi DSLR"?! Totalno si krivo zamislio sto i
zasto kupujes. Ne kupujes DSLR negu ulazis u DSLR
sistem. Sam aparat je dio sistema. Sagledaj stvar puno
sire i bit ce ti jasno zasto ti je preporucen ulazak u jedan
od dva najveca i najbolja DSLR sistema. Logicno je
ocekivati da svatko za svoje novce zeli najbolje za
najmanje novaca. S Pentaxom neces puno ustedjeti ali
ces se sigurno gristi jer se nisi popeo i na tu zadnju
stepenicu dok si jos mogao. Kad se uvalis u sistem,
tesko i skupo ga je mijenjati. Isprsi se na vrijeme i
neces pozaliti.
--
Pozdrav
Pane
tigran
2014-06-27 07:08:42 UTC
Post by Branko Panic
Post by tigran
Post by tigran
[...]
Mda...Možda sam se nespretno izrazio, ali sigurno nisam namjeravao reći da
bih sad kupio, recimo, Pentax, pa za godinu-dvije Canon jer mi se onaj prvi
više ne sviđa. Naravno da je to skup sport i naravno da košta šetnja od
sistema do sistema jer su uglavnom nekompatibilni. Godinama slikam sa
kompaktima, a sad bih želio ozbiljniji aparat za općenitu namjenu. Niti sam
Helmut Newton, niti Ivo Pervan, a nisam ni totalni analfabet u tom području,
pa upravo stoga ne bih želio pogriješiti pri odabiru.
Obzirom da cijenim znalce i stručnjake u svom fahu, pa tako i Vas, molim
budite malo konkretniji glede odabira.
Tog Pentaxa sam spomenuo jer mi se čini da nudi najviše za svoju cijenu,
što ne znači da ću i dalje inzistirati na njemu, no treba mi više
podataka-ako Nikon, zašto i koji Nikon, ako Canon-zašto i koji. Da suzim
izbor, reći ću da mi je proračun ograničen na max 5000-5500 kn (ovisno o
načinu plaćanja), za te novce očekujem aparat i kit objektiv (možda i dva).
Cijenio bih Vaše mišljenje ili prijedlog, naravno ako Vam se da elaborirati.
Valjda postoji neki model Canona ili Nikona (i Pentaxa) koji se uklapa,
između ostalih, i u proračunske kriterije, a koji bi bio upravo za mene.
Hvala.
Miljenko.Martinjak
2014-06-27 10:03:21 UTC
slikam sa kompaktima, a sad bih �elio ozbiljniji aparat za op�enitu
namjenu.
da suzim izbor, re�i �u da mi je prora�un ograni�en na max 5000-5500 kn
(ovisno o na�inu pla�anja), za te novce o�ekujem aparat i kit objektiv
(mo�da i dva). Valjda postoji neki model Canona ili Nikona (i
Pentaxa) koji se uklapa, izme�u ostalih, i u prora�unske kriterije, a
koji bi bio upravo za mene. Hvala.
U kriterije se uklapaju Canon, Nikon, Pentax, Sony, Panasonic, Olympus,
Fujifilm. Svi oni imaju nekoliko modela koji se uklapaju u kriterije i
neces pogrijesiti ni s jednim. Najslabiju ponudu dodatnih objektiva za
taj "crop" format imaju Nikon, Canon i Sony, no zahvaljujuci ponudi
trece strane, za sve te sustave postoji dovoljno raznovrsna ponuda za
gotovo sve kriterije. Tu se uklapaju i neki aparati s 1" senzorom i neki
kompaktni aparati, ovisno za kakvu su ti namjenu potrebni. Izbor nikada
nije bio bolji i najveci je problem odluciti se za nesto u tako bogatoj
kvalitetnoj ponudi, jer su svi sustavi jako dobri.
Mr
2014-06-27 12:27:55 UTC
Post by Miljenko.Martinjak
[...]
Prièa¹ gluposti, odi malo pa pogledaj objektive koje nude Canon i Nikon,
njihov broj, raspon koji imaju i cjenovni rang, pa onda prièaj o ponudi.
Daje¹ krive informacije èovjeku!
Branko Panic
2014-06-27 12:40:23 UTC
Post by Mr
Prièa¹ gluposti, odi malo pa pogledaj objektive koje nude Canon i Nikon,
njihov broj, raspon koji imaju i cjenovni rang, pa onda prièaj o ponudi.
Daje¹ krive informacije èovjeku!
Sram te bilo! Popljujes covjeka bez veze. Kad bi citao s
razumijevanjem i bio stalozeniji, shvatio bi da je tocno
napisao. Obrati paznju na carobnu rijec "crop".
--
Pozdrav
Pane
Tomislav Car
2014-10-16 10:32:31 UTC
Prièa' gluposti, odi malo pa pogledaj objektive koje nude Canon i Nikon,
njihov broj, raspon koji imaju i cjenovni rang, pa onda prièaj o ponudi.
Daje' krive informacije èovjeku!
Ovo me podsjeca na svete ratove Mac vs PC i argumentaciju: za Mac nema
toliko porograma kao za PC.

Uglavnom, ne mogu se oteti dojmu da se ovdje radi o tehnofilima koji bi
najradje pokupovali svu opremu a ne znaju kaj bi s njom.
--
Pozdrav
Tomislav Car
Mastruko, hr.rec.fotografija.digitalna
Branko Panic
2014-06-27 15:28:41 UTC
Obzirom da cijenim znalce i struènjake u svom fahu,
pa tako i Vas, molim budite malo konkretniji glede odabira.
Osnova dobrog odabira je znati sto ce se slikati, u kojim
svjetlosnim i klimatskim uvjetima, te okvirna kolicina na
mjesecnoj ili godisnjoj bazi. Nista precizno, onako od oka.
Konkretni zadaci koji se stavljaju pred opremu su uvjet
za dobar savjet. U protivnom vazi ona cuvena: "Uzmi bilo
koji, svi su dobri." To je kad slikas svasta i nista u svim
uvjetima osim onih najgorih i najzahtjevnijih. :o)
treba mi vi¹e podataka-ako Nikon, za¹to i koji Nikon,
ako Canon-za¹to i koji.
Rekoh vec, i meni treba vise podataka. Osim cijene,
trebao bih znati sto ti je vaznije: kvalitet slike, kvalitet
izrade opreme, lakoca rukovanja, izdrzljivost na vlagu,
prasinu i udarce,..., kvalitetan servis, trajanje garancije,...
Da suzim izbor, reæi æu da mi je proraèun ogranièen
na max 5000-5500 kn (ovisno o naèinu plaæanja),
za te novce oèekujem aparat i kit objektiv (moŸda i dva).
Dobar aparat se ne bira po cijeni. To je zadnji uvjet koji
dolazi na red. Prvo moras odluciti sto zelis od aparata
i sistema, pa vidjeti koliko bi te to kostalo. Tek tada krece
muka s kresanjem zelja zbog financija, a ne obrnuto.
Meni ne bi bio problem stediti godinu ili dvije, pa uzeti
ono sto smatram adekvatnim mojim potrebama, nego
skresati i patiti (te ne moze ovo, te ne moze ono...).
Cijenio bih Va¹e mi¹ljenje ili prijedlog, naravno ako
Vam se da elaborirati.
Da se meni pricati ali da li se da tebi? Od tebe treba
krenuti bujica informacija koja bi kod mene iskristalizirala
firmu i model odgovarajuceg aparata. Ovako na nista
mogu pricati i pricati, a nista ne reci jer nemam dovoljno
informacija kako bih dao konkretan savjet.
Valjda postoji neki model Canona ili Nikona (i Pentaxa)
koji se uklapa, izmeðu ostalih, i u proraèunske kriterije,
a koji bi bio upravo za mene.
Naravno da postoji ali ga tek trebamo otkriti. Raspisi se.
--
Pozdrav
Pane
tigran
2014-06-27 21:58:34 UTC
Post by Branko Panic
Obzirom da cijenim znalce i stru�njake u svom fahu,
[...]
Slikalo bi se sve (meni) zanimljivo-obitelj, arhitektura, životinje...ili ću tek otkriti što kad počnem. Što se klimatskih uvjeta tiče, vjerovatno se neću penjati na Zavižan ili ići u Saharu da bih nešto slikao, a količina-ne znam, kako me krene...
Post by Branko Panic
treba mi vi�e podataka-ako Nikon, za�to i koji Nikon,
ako Canon-za�to i koji.
[...]
Ima li uopće aparata koji zadovoljava nabrojano?
Post by Branko Panic
[...]
Inače obožavam Alfa Romeo, no model koji bi mene zadovoljio što se tiče brzine, kvalitete, izgleda, performansi nadilazi moje financijske mogućnosti. Čak sam pokušavao kresati želje, ali ispod 20000 eura ne ide...šalim se, naravno. Ipak mi je cijena bitan kriterij, kako god okrenuli.
Post by Branko Panic
Meni ne bi bio problem stediti godinu ili dvije, pa uzeti
ono sto smatram adekvatnim mojim potrebama, nego
skresati i patiti (te ne moze ovo, te ne moze ono...).
Kad bih imao neograničen proračun, lako bih se odlučio-najskuplje i najbolje i nema greške.
Post by Branko Panic
Cijenio bih Va�e mi�ljenje ili prijedlog, naravno ako
[...]
Znam da nisam baš pomogao, ali stvar je jednostavna-imam određenu svotu na raspolaganju,+- koja stotina i htio bih kupiti najbolje (najkvalitetnije tijelo, najbolji objektiv itd.) što mogu za taj novac. Kao kad kupuješ auto a imaš u džepu 4000 eura +- koja stotina, i želiš najbolji auto za te novce. A to zasigurno nije Alfa iz gornje priče. Spustimo se na Zemlju.
Simple as that. Pozdrav.
Post by Branko Panic
--
Pozdrav
Pane
Miljenko.Martinjak
2014-06-28 02:45:57 UTC
Post by tigran
sve (meni) zanimljivo-obitelj, arhitektura, životinje...ili ću tek
otkriti što kad počnem.
Ukratko, kao i svima nama, treba ti najbolja oprema koju si mozes
priustiti. Tu obitelj i prijatelji sigurno dolaze na prvo mjesto, i onda
normalno slikanje okolisa, cvijeca, pejsaza, arhitekture, zivotinja,
dokumentarna fotografija i video, a malo kasnije dolaze i neke
specijalizirane zelje koje traze dodatnu opremu.

Najbolji je aparat uvijek onaj koji umas uz sebe. To doma nije toliko
bitno, a uvijek kad se izlazi van prednost imaju kompaktni aparati. DSLR
najcesce znaci da ce cesce ostajati doma nego kompakt, sto znatno
povecava vrijednost kompaktima.

Zbog toga sam sve vise uvjeren da bi svakome bilo bolje najprije kupiti
kvalitetan kompakt koji moze dati dovoljno kvalitetne slike u svim
nabrojanim situacijama.

Ili ako se ide na tijelo s promjenjivim objektivima, da se gledaju
sustavi koji imaju ponudu kompaktnih tijela i kompaktnih objektiva kao
prihvatljivi kompromis s kojim ce se izbjeci ostavljanje doma
fotoaparata u situacijama kada bi kompakt lako uzeli sa sobom.

Za oba slucaja postoje prihvatljiva kvalitetna rjesenja, a s kvalitetnim
kompaktom je lakse uci u taj prvi budzet.
Danijel Turina
2014-06-28 10:15:22 UTC
Post by tigran
[...]
Da se i ja malo ubacim.
Ostali su sa savjetima išli dosta u širinu pa ću ja napraviti suprotno.
Gledati tijelo nema puno smisla budući da su svi dostigli
zadovoljavajuću kvalitetu slike valjda još prije pet godina. Isto tako,
gledati proizvođače koji iza sebe nemaju veliki broj raspoloživih
objektiva u prihvatljivoj cjenovnoj kategoriji nema smisla. Zato je moj
savjet suziti izbor na Canon, Nikon i Olympus.
Druga stvar, otvori oglasnik i pronađi jeftini set Canon ili Nikon
tijela s kit objektivom. Primjer:
http://www.njuskalo.hr/dslr-fotoaparati/nikon-d3200-oglas-12011362
"Prodajem fotoaparat Nikon D3200 + kit objektiv 18-55mm ( 24 Mpix) star
6 mjeseci. 2.500 kn"

Nakon toga, treba ti portretni objektiv i ultraširac. Kao portretni
objektiv će za početak zadovoljiti 50-tica f/1.8 jer je na cropu to
75mm, dakle to se može kupiti jako jeftino. Kao širac je odlična Sigma:
http://www.njuskalo.hr/objektivi/sigma-18-50-f2.8-4.5-nikon-oglas-11577367
"SIGMA 18-50 F2,8-4,5 ZA NIKON, 1000kn"

To je sve skupa 3500kn. To znači da ti u tvojem budžetu ostaje još oko
1500-2000kn za objektive i ostalu opremu nakon što si dobio odličan
aparat, odličan kit objektiv i odličan širokokutni objektiv. Možda čak
naguraš odličan portretni-tele teleobjektiv tipa Sigme 70-200mm f/2.8:
http://www.njuskalo.hr/objektivi/nikon-sigma-70-200-2.8-oglas-12009679

Ukratko, ako paziš da ne kupiš nešto oštećeno, možeš za svoj budžet
kupiti cijeli osnovni sustav a ne samo novo tijelo i kit objektiv.
http://www.danijel.org/
Branko Panic
2014-06-29 09:57:14 UTC
Post by tigran
Slikalo bi se sve (meni) zanimljivo-obitelj, arhitektura,
Ÿivotinje...ili æu tek otkriti ¹to kad poènem.
Klasika. Prvo kit objektiv, pa dalje po potrebi. Probaj
zamisliti snimanaja na putovanjima. Ima li tu necega
posebnog ili ne?
Post by tigran
©to se klimatskih uvjeta tièe, vjerovatno se neæu penjati
na ZaviŸan ili iæi u Saharu da bih ne¹to slikao,
Pada rosulja ili rominja sitna kisica. Bec, Schoenbrun.
Skrivas aparat ili i dalje snimas?
Post by tigran
a kolièina-ne znam, kako me krene...
Problem ti je provjeriti kolicinu koju si snimio u zadnjih
godinu dana?
Post by tigran
Post by Branko Panic
[...]
Ima li uopæe aparata koji zadovoljava nabrojano?
Zasto uopce mislis da nema? Onaj koji zadovoljava sve
kriterije, ne zadovoljava cijenom. Kad kreses, kreses
kriterije kako bi se uglavio u proracun. ;>
Post by tigran
Kad bih imao neogranièen proraèun, lako bih se odluèio
-najskuplje i najbolje i nema gre¹ke.
Ali nemas, pa cemo taj dio price preskociti.
Post by tigran
Znam da nisam ba¹ pomogao, ali stvar je jednostavna
-imam odreðenu svotu na raspolaganju,+- koja stotina
i htio bih kupiti najbolje (najkvalitetnije tijelo, najbolji
objektiv itd.) ¹to mogu za taj novac.
To je OK razmisljanje ukoliko nikada neces nista dokupiti
za taj aparat. Ukoliko ipak mislis dokupljivati, trebas
odvagnuti cijeli sistem, a ne jedno tijelo s objektivom.
Post by tigran
Kao kad kupuje¹ auto a ima¹ u dŸepu 4000 eura
+- koja stotina, i Ÿeli¹ najbolji auto za te novce. A to
zasigurno nije Alfa iz gornje prièe. Spustimo se na Zemlju.
Krivo. Auto je uglavnom potreba, a DSLR je luksuz.
I jedno i drugo moze biti hobi.
Da skratim: s obzirom na budzet, puni format (24x36 mm)
ne dolazi u obzir. Pol formata je logican izbor.
Ja bih uzeo Nikon D3300 ili D3200 (moze i polovan)
s 18-55 VR II ili 18-105 VR objektivom.
Danijel ti je vec skrenuo paznju na polovnjake. I sam imam
nekoliko polovnih objektiva i nikad problema. Za Nikon tijela
preporucam odlazak u Fototeh na procjenu ispravnosti,
dotrajalosti i vrijednosti.

http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d3300

http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Nikon-D3300-versus-Pentax-K-500-versus-Nikon-D3200___928_891_801
--
Pozdrav
Pane
Miljenko.Martinjak
2014-06-29 11:47:36 UTC
Post by Branko Panic
Ja bih uzeo Nikon D3300 ili D3200 (moze i polovan)
s 18-55 VR II ili 18-105 VR objektivom.
Kad si vec spomenuo i vremenske uvjete, onda bi valjalo uzeti u obzir i
zadihtane D200 i D300 koji kostaju oko 260, odnosno 400 eura za aparate
u vrlo dobrom stanju, ili D7000 za 480 eura koji ima i video.
Zanimljiv je i Nikon 1 V2 za 480 eura o obicnim zumom, ili za 552
eura s obicnim i tele zumom, da ne spominjem j2 s obicnim zumom za 200
ili s obicnim i tele zumom za 300 eura.

Od Pentaxa je i dalje zanimljiv K500, ali i zadihtani K50 (rabljeni za
470 eura, novi 505 eura s objektivom), ili K30 (355 eura), svi sa
stabilizacijom senzora.

U svim drugim sustavima se mogu naci slicne zanimljive kombinacije za
svaki ukus, ukljucujuci Samsung koji sam prije posve neopravdano
izostavio spomenuti.

Najzanimljivije tek dolazi, u svim segmentima, ukljucujuci i ekstra
zanimljive kompakte s vecim senzorima koji su vec najavljeni ali nam tek
slijedi velika ponuda od svih proizvodjaca vec od ove godine.
Zbot svega toga vec i sada imamo bogatu ponudu vrlo kvalitetnih
kompakta po nevjerojatno niskim cijenama, a na jesen ce ponuda biti
fantasticna.

Inace, sada polako vise ni FF format nije nedostizan s takvim budzetom,
ali meni je jos zanimljivije sto nam slijedi ponuda jeftinih FF
kompaktnih tijela i kompaktnih objektiva (bilo kroz zakrivljeni sonijev
senzor ili kroz jednostavno i provjereno rjesenje s izvlacenjem objektiva).
Branko Panic
2014-06-29 12:53:28 UTC
Post by Miljenko.Martinjak
Kad si vec spomenuo i vremenske uvjete, onda bi
valjalo uzeti u obzir i zadihtane D200 i D300 koji
kostaju oko 260, odnosno 400 eura za aparate u vrlo dobrom stanju,
Sad si me podsjetio da prodajem D200 + grip +1 baterija
+ 2GB Extreme III + novi original remen + stavljene nove
gume (grip), redovno odrzavan u Fototehu za 2.500 kn. :o)
Post by Miljenko.Martinjak
Najzanimljivije tek dolazi, u svim segmentima, ukljucujuci
i ekstra zanimljive kompakte s vecim senzorima koji su
vec najavljeni ali nam tek slijedi velika ponuda od svih
proizvodjaca vec od ove godine.
Zamisljam kako izgleda novi Nikon 1" sa zumom do
ekvivalentnih 2.000 mm. Navodno ce biti tezak kao D4s. ;>
Post by Miljenko.Martinjak
[...]
Nikon ima rjesenje trecim firmwareom (A + B + C) u kojem
se nalaze zapisi za korekcije optickih gresaka i nesavrsenosti
konkretnih objektiva. Ne znam da li jos netko koristi FW za
popravak optickih nesavrsenosti svakog pojedinog objektiva.

Nedavno sam shvatio jednu sitnicu koja mi je promicala.
Npr. novi Nikon D810 s jednom baterijom moze snimiti
1.200 snimaka, bez internog blica cak 3.000 ali full HD
video snima samo 40 minuta. Snimajuci kompakticem
720p video sam se iznenadio kad mi se javila baterija
nakon samo 27 min. snimanja, iako moze snimiti 300
snimaka. Jasno mi je zasto ali se to bas i ne daje na
velika zvona. :o)
--
Pozdrav
Pane
Miljenko.Martinjak
2014-06-29 15:00:44 UTC
Post by Branko Panic
Zamisljam kako izgleda novi Nikon 1" sa zumom do
ekvivalentnih 2.000 mm. Navodno ce biti tezak kao D4s. ;>
To je vjerojatno ovo:
http://www.meade.com/products/telescopes/lx200/lx200-acf-16-with-super-giant-field-tripod.html

Dosta je kompaktan, doduse, stvarna zarisna mu je 4064mm, sto bi
preracunato u 35mm ekvivalent bilo oko 11,000mm bez telekonvertera.
Odlicno za ptice.

No i 2000 mm ce biti mrak.
Inace vec su isprobali 70-200 f4 na v2 i ta kombinacija odlicno radi, i
to je vec solidno rjesenje i za sport i za ptice u letu.
Za normalnu upotrebu stize novi Panasonic LX8 s vecim senzorom
(navodno cak m43 ali u svakom slucaju najmanje solidan 1"), i to je
model koji ce biti vrlo interesantan najvecem broju korisnika. Slicno bi
i Oly mogao napraviti s nekom izvedenicom Stylus 1 s vecim senzorom i
umjerenijim rasponom objektiva. Slijedi poplava vrlo zanimljivih
rjesenja s 1" senzorom i kompakta s fiksnim zum objektivom s 4/3 senzorom.
Post by Branko Panic
Post by Miljenko.Martinjak
[...]
Da, to gotovo svi koriste, no ovdje govorim o drugom problemu, koji je
najizrazeniji na Sony E APS-C bajonetu, koji je vrlo blizu senzoru pa
imaju velikih problema s zakrivljenim poljem objektiva pa slika gubi
fokus prema rubovima - senzor je ravan a slika je ostra u zakrivljenom
polju. To je na DSLR manje izrazeno jer je zbog zrcala objektiv dovoljno
udaljen od senzora pa tako Pentax ima ultra kompaktni 70 f2.4, sto Sony
ne moze napraviti - njegovi objektivi moraju biti veliki da nadoknade tu
potrebnu udaljenost od senzora ili ako su mali brzo gube ostrinu prema
rubovima, sto je najveci problem kod sirokokutnih objektiva, no niti
portretne objektive ne mogu napraviti kompaktne kao Pentax 70 2.4.
Rjesenje je ili zakrivljeni senzor sto im je u pripremi ili jeftino i
provjereno rjesenje s objektivima na izvlacenje (ili bajonetom na
izvlacenje).
Sto je veci format to je ta zakrivljenost polja sve veci problem ako
se ide na kompaktnost. No u analogno doba smo imali kompaktne fotice i s
formatom filma 6 x 9 cm i s maleckim objektivima, a to se rijesilo s
mijehom i sinom po kojoj se objektiv odmaknuo od tijela. Danas osim
mijeha imamo i rjesenje poput onih na kompaktima gdje se objektiv uvlaci
i izvlaci s nekoliko tanjih cijevi. Sasvim ok, i to je put s kojim
mozemo imati kompaktna tijela i kompaktne objektive i na FF i srednjim
formatima gdje je problem veci nego kod APS-c formata.
Na m43 i 1" senzorima to vise nije izrazeni problem no i oni koriste
isto rjesenje da im aparati budu jos kompaktniji.
Sony se je upustio u razvoj zakrivljenih senzora, sto je ok, ali se
cudim da vec nisu iskoristili tu tehniku izvlacenja objektiva koju inace
koriste na kompaktima. Imaju izvanredna mala tijela ali im fale
objektivi malih dimenzija iako tehnicko rjesenje za taj problem postoji
vec 100 godina. Naravno zakrivljeni senzor ce omoguciti dodatno
povecanje ostrine na rubovima.
U medjuvremenu konkurencija ne spava, ali doci ce i oni do pameti.
Samsung je uspio napraviti lijepu kolekciju kvalitetnih kompaktnih
objektiva za svoju ergelu ultrakompaktnih APS-C tijela.
Branko Panic
2014-06-29 18:53:41 UTC
Post by Miljenko.Martinjak
Post by Branko Panic
Zamisljam kako izgleda novi Nikon 1" sa zumom do
ekvivalentnih 2.000 mm. Navodno ce biti tezak kao D4s. ;>
http://www.meade.com/products/telescopes/lx200/lx200-acf-16-with-super-giant-field-tripod.html
Nije. :o) Mislio sam na ovo:
http://nikonrumors.com/2014/04/07/nikon-coolpix-p700-compact-camera-rumored-specifications.aspx/
Post by Miljenko.Martinjak
Inace vec su isprobali 70-200 f4 na v2 i ta kombinacija
odlicno radi, i to je vec solidno rjesenje i za sport i za ptice u letu.
A tek ovo s Nano coatingom:
http://nikonrumors.com/2014/06/18/nikon-will-start-shipping-the-new-1-nikkor-70-300mm-f4-5-5-6-vr-lens-next-week.aspx/
Post by Miljenko.Martinjak
Za normalnu upotrebu stize novi Panasonic LX8 s vecim
senzorom (navodno cak m43 ali u svakom slucaju najmanje
solidan 1"), i to je model koji ce biti vrlo interesantan
najvecem broju korisnika.
Jos ako bude Leica objektiv...

Zaboravili smo i Fujifilm X seriju i objektive. Vrlo kvalitetna
i popularna serija. I prodavana sto je najvaznije.
--
Pozdrav
Pane
Miljenko.Martinjak
2014-06-29 20:20:50 UTC
Post by Branko Panic
Post by Miljenko.Martinjak
[...]
Vidim da se suska i o Nikonu P7800 s 1" senzorom i 24-120 2.0-3.0,
isto tako Fuji x30 s 1". Canon nece u tom segmentu ostati po strani,
Doduse on vec ima odlican G1X M2 ali pretpostavljam da bi ga
konkurencija mogla navesti na predstavljanje jos modela s vecim senzorom
od trenutnog na G16. Ceka ga, kao i sve ostale, cesce uvodjenje EVF na
bolje kompakte, s obzirom da je tehnologija zrela i ima prihvatljivu
cijenu. Ni Sony sigurno nije otkrio sve adute za Fotokinu. Govanca s
1/2.3" senzorom su izgubila zamah (osim superzumova) i sada je napokon
naglasak na kvalitetnim kompaktima.
Post by Branko Panic
Zaboravili smo i Fujifilm X seriju i objektive. Vrlo kvalitetna
i popularna serija. I prodavana sto je najvaznije.
Spomenuo sam Fuji sistem. Fuji za sada ima malo skuplja tijela i
objektive, a razgovarali smo o ogranicenom budzetu. Inace odlican X-A1
ulazi u te kriterije po cijeni, ali ne zelim nikome preporuciti aparat
bez okulara (EVF) kao prvo i neko vrijeme jedino tijelo. Stari X-E1 koji
ima EVF jos uvijek drzi cijenu malo iznad ovog budzeta, a i objektivi im
nisu bas jeftini. Tu Fuji ima slican problem kao i Sony s tankim
tijelima. Ne moze se napraviti kompaktni objektiv koji ce imati dobru
ostrinu na rubovima, dok se ne dosjete rjesenja s bajonetom na
izvlacenje ili sklopivih objektiva, ili dok Sony ne uvede zakrivljeni
senzor prihvatljive cijene. (Samsung je tu postigao najbolje rezultate
za tanka tijela sAPS-C senzorom.) Fuji ima odlicne objektive, medjutim
nisu kompaktni i ulaze u visu klasu po kvaliteti i cijeni. Ne vidim bas
smisao kompaktnih tijela ako ih ne prate kompaktni objektivi. Inace su
najjeftinije rjesenje za Fuji inace vrlo kvalitetni Samyang objektivi,
za ljude i prilike kojima je prihvatljivo rucno uostravanje. Kompromis
je AF i velicina, ali super nadopunjuju kvalitetnu Fuji kolekciju.
Trenutna kolekcija objektiva pokazuje da su za sada orijentirani na
nesto visu klasu korisnika.
Druga mana koju ce rijesiti tek u sljedecioj generaciji tijela, bar
se nadam, je uostravanje pri slabijem svjetlu. Sada Panasonic i Oly
imaju dobro rjesenje za uostravanje na -4EV, sto je bolje od
profesionalnih Canona i Nikona. To sada ima i Sony A7S, a tu tehnologiju
treba onda dodati nasljednicima A6000 i svim sljedecim generacijama FF i
APS-C s EVF (zapravo svim aparatima koji uostravaju preko glavnog
senzora), i Fuji na svoje aparate. To je detalj koji je bitan i ljudima
koji najcesce slikaju djecu doma. Uz veci otvor objektiva i cisti visoki
ISO treba im i odlican AF pri slabom svjetlu.
tigran
2014-06-29 15:02:32 UTC
Post by Branko Panic
[...]
Imamo konkretan odgovor. Hvala.
Pane
Miljenko.Martinjak
2014-06-29 18:03:33 UTC
Panasonic G6 s kit objektivom
Miljenko.Martinjak
2014-06-29 19:34:00 UTC
Post by Miljenko.Martinjak
Post by tigran
Post by Branko Panic
Ja bih uzeo Nikon D3300 ili D3200 (moze i polovan)
s 18-55 VR II ili 18-105 VR objektivom.
Imamo konkretan odgovor. Hvala.
Panasonic G6 s kit objektivom
I Samsung NX20 s kit zumom (400 eura)

Samsungova kolekcija objektiva:

http://www.samsung.com/za/nx/lenses/index.html
Miljenko.Martinjak
2014-06-26 11:08:06 UTC
Post by tigran
Ima li gdje u Splitu za kupiti Pentax K-500? Povremeno su se razni
Pentaxi mogli vidjeti u HG spota, u Tehno-ne�to u Jokera, �ak i u
Emmezette, ali izgleda ni�ta od toga. Ako nema u Splitu, onda u Neo
Orbis Zagreb?
Usput, �ta vam se �ini K-500 kao odabir za prvi DSLR?
http://www.ephotozine.com/article/pentax-k-500-digital-slr-review-22469

Odlican aparat za tu klasu s odlicnom cijenom, pogotovo ako kupujes u
EU, s obzirom da nema dodatnih troskova, da vrijedi servis i da je
postarina umjerena.

http://geizhals.at/?fs=pentax+k-500&in=

Sto se izbora objektiva tice, za K bajonet APS-C na B&H imaju 56
objektiva u ponudi.
http://www.bhphotovideo.com/c/search?ipp=100&ci=274&N=4288584247+4108103565+4108103536&setIPP=100&srtclk=itemspp

http://geizhals.at/?cat=acamobjo_pen
tigran
Zahvaljujem na trudu, drago mi je da se slažemo.
tigran
Hvala svima na raspravi, naručen Pentax K-50+18-55+50-200.
Miljenko.Martinjak
2014-07-04 07:04:06 UTC
naru�en Pentax K-50+18-55+50-200.
Jako preporucujem od dodatnih objektiva najprije razmisliti o 50 1.8
(128 eura) koji ce biti vrlo koristan za portrete. (glavna mana mu je
sto se AF cuje, sto za portrete u pravilu ne bi trebalo smetati).
Must-have za svakoga tko se misli malo ozbiljnije baviti fotografijom a
ne moze si priustiti skuplje opcije.

http://www.ephotozine.com/article/pentax-smc-da-50mm-f-1-8-lens-review-20006

http://geizhals.at/?cat=acamobjo_pen&xf=2305_Pentax+K#xf_top
tigran
2014-07-04 08:10:59 UTC
http://www.ephotozine.com/articles/pentax-smc-da-50mm-f-1-8-lens-review-20006/images/highres-Pentax50mmMTF_1346422497.jpg
http://www.ephotozine.com/article/pentax-smc-da-50mm-f-1-8-lens-review-20006
http://youtu.be/9PPTHQwyiG8
http://geizhals.at/?cat=acamobjo_pen&xf=2305_Pentax+K#xf_top
Hvala, više nogo opširno...
Neznani Netko
2014-07-04 10:13:42 UTC
[...]
Ako si moŸda imao prilike isprobati portretne objektive za Pentaxa, kakva su
ti iskustva? Èak i cijena nije presudan faktor, razmi¹ljao sam o originalnom
Pentaxovom 77mm f1.8 ili Sigmi 85mm f1.4, koristilo bi se na K5...
Miljenko.Martinjak
2014-07-04 12:06:58 UTC
[...]
Ako si mo�da imao prilike isprobati portretne objektive za Pentaxa, kakva su
ti iskustva? �ak i cijena nije presudan faktor, razmi�ljao sam o originalnom
Pentaxovom 77mm f1.8 ili Sigmi 85mm f1.4, koristilo bi se na K5...
Ja slikam s Nikonima. Testove sam pogledao i ne vidim sto bih ti
pametnog mogao reci osim da su oba odlicni, sto ionako i sam znas, a
gugl je pun testova za oba. Razlike su u detaljima a njihova vaznost
ovisi o tvojim prioritetima.

Pentax forum i dpreview imaju diskusiju o usporedbi ta dva objektiva.

http://www.pentaxforums.com/forums/10-pentax-slr-lens-discussion/141811-77mm-f1-8-sigma-85mm-f1-4-outdoor-portraits.html

http://www.dpreview.com/forums/post/52939964

I naravno hrpa testova i jos nekoliko drugih dobrih opcija.
Neznani Netko
2014-07-04 14:39:46 UTC
[...]
Ne znam za¹to, stekao sam dojam da si na Pentaxu s koliko si Ÿara odgovorio
tigranu i dao mu preporuku :).
Vidio sam hrpu recenzija i diskusija na netu no mislio sam da si moŸda imao
prilike uŸivo isprobati neki od navedenih.
Hvala ti u svakom sluèaju na trudu i odgovoru!