korak naprijed, nazad dva
(prestaro za odgovor)
Smiljko Rudan
2017-01-20 12:23:13 UTC
Uglavnom, nakon sitne patnje s 43 na m43 adapterima, odlučio sam i kupio
Olympus E-5! :-)

Nekako mi se činilo kako mi nedostaju Olympus boje, plus Zuiko 11-22mm
je savršen objektiv, a ni 14-54mm nije daleko i s adapterima nisu bili
baš neka sreća.

Zanimljivo je kako mali teorestski dinamički raspon E-5 ima u odnosu na
novije aparate, ali ... je li to uvijek bitno?

DxOMark kaže za E-5 oko 10.5EV, dok ovi noviji Sony i Nikon aparati idu
fino preko 12EV, čak i preko 13EV
Danijel Turina
2017-01-20 12:42:09 UTC
Post by Smiljko Rudan
[...]
Za usporedbu:
http://www.apug.org/forum/index.php?threads/running-out-of-astia-is-provia-an-alternative.102278/

"Astia 100F has a bit less contrast compared to Provia 100F: But the
difference is subtle, about half a stop. In the dynamic range test we've
got 8 stops with Provia 100F, Provia 400X, Elitechrome 100, E100G, and
8,5 stops with Astia 100F and Sensia 100 (in this test we've tested the
range, where still a bit detail is seen in both the shadows and the
highlights)."

Ja sam valjda samo par puta u životu snimio upotrebljivu sliku koja je
imala preko deset blendi dinamike. Inače je moje pravilo da ako si
nadišao osam blendi dinamike, nadišao si osam bita, dakle to se ne da
staviti u jpeg ako ne koristiš hdr kompresiju.

Osim toga E5 ima isti senzor kao moj E-PL1, što znači da mu je kvaliteta
slike fantastična, pogotovo dubina boja na niskom ISO. 35mm senzori su
bolji, ali ne toliko da bi se to baš jako vidjelo na većini slika.
Tako da, dobar potez, ti objektivi s tim senzorom ozbiljno rasturaju.
Samo što je stvar velika, E-5 je velik kao Canon 5d koliko ja znam.
Boris Vuletic
2017-01-22 10:23:46 UTC
Post by Danijel Turina
[...]
2 na osmu je 256 pa je to otprilike to. Ali JPEG ne kodira nivoe
linearno nego logaritamski, tako da je efektivno dinamika preko 10
blendi iako je "8-bitni" format.
Drugo je pitanje kako prikazati te slike koje imaju dinamiku od 10
blendi. Obični LCD monitori i inkjet pisači baš i nemaju toliku dinamiku...

Boris
Danijel Turina
2017-01-22 10:48:57 UTC
Post by Boris Vuletic
Post by Danijel Turina
[...]
Velim, moraš iz raw fajla napraviti hdr. Baš gledam koje sam takve ja
napravio i mislim da su samo tri:

https://goo.gl/photos/Z35ig6jpBa3zuoeP6
https://goo.gl/photos/KBCPLDpDNn9sT5H68
https://goo.gl/photos/is4UnCBAzDirkHC38

Možda ima još koja ali ne mogu je se sjetiti. Dakle to su sve stvari
gdje moraš istovremeno spašavati i sjene i highlighte, s tim da paziš da
baš toliko ne pretjeraš da stvar izgleda neprirodno.

Dakle veliki dinamički raspon je povremeno koristan, najviše u smislu da
ti je "noise floor" jako dobar tako da možeš čupati duboke sjene bez
pretjeranog šuma, pa onda kod ekspozicije čuvaš highlighte. Nekad je to
bio daleko veći problem jer su digitalci imali lošije senzore nego
današnji mobiteli, bilo kakve sjene su se raspadale od šuma a highlighti
su pregarali samo tako, ali danas, s velikim senzorima, to ti mene jako
malo brine. Više me brine da senzor ne radi nekakve noise correction
gluposti na razini raw fajla s kojim će mi desaturirati sliku, što zna
biti, tako da mi je pravi test prije nego kupujem aparat to koliko
"mesnate" tamne tonove proizvodi. Ako je u stanju u tamnim tonovima
držati boju, to je to. U tom smislu sam najsretniji s 35mm senzorima,
iako sam i s 43 dobivao jako dobre rezultate.
Danijel Turina
2017-01-22 11:14:39 UTC
Post by Boris Vuletic
Post by Danijel Turina
Inače je moje pravilo da ako si
nadišao osam blendi dinamike, nadišao si osam bita, dakle to se ne da
staviti u jpeg ako ne koristiš hdr kompresiju.
2 na osmu je 256 pa je to otprilike to.
Ako je nekome ovo bilo "prebrzo", EV vrijednosti su potencije broja 2,
dakle svaka iduća vrijednost je duplo veća od prethodne (recimo
ekspozicija 1/8, 1/4, 1/2, ili ISO 100, 200, 400), što znači da je stvar
usporediva s binarnim sustavom, tako da je osam blendi recimo raspon od
2^0 do 2^7, a s druge strane binarni sustav zapisa podataka funkcionira
također s potencijama broja dva, tako da se u 8-bitnom fajlu iznos
luminance definira u rasponu od 2^0 do 2^7, a krominanca se definira
tako što imaš tri vrijednosti za luminancu, po jednu za R, G i B kanal.