Minolta/Sony A-mount - kako iskoristiti?
(prestaro za odgovor)
Smiljko Rudan
2016-02-04 11:59:35 UTC
Nedavno sam kupio adapter za Minolta MD objektive, za Fujifilm X-E1. U
toj kombinaciji, fotografiranje je čisto zadovoljstvo!

E sada, nakon što sam oživio manual focus objektive, sada bih rado to
učionio i za autofocus objektive.

Tri su problema:
1. mirrorles aparati imaju crop (osim Sony A7 serije)
2. AF objektivi nemaju prsten za blendu
3. Minolta koristi motor u tijelu za fokusiranje (osim SSM objektiva)

Rješenje za to su:
Za Problem 1. Metabones booster adapteri (nema motora)
Za Problem 2. Sony adapter sa ili bez motora (ostaje crop)
Za problem 3. Sony adapter sa ili bez motora (ostaje crop)

Dakle, koliko ja znam, nema niti jednog načina da se A-mount objektivi
koriste tako da sve radi na mirrorles aparatima.

Sony A7 nema A-mount, a SSM objektivi su skupi i teški (uglavnom).

I što sad?
Danijel Turina
2016-02-06 19:55:28 UTC
Post by Smiljko Rudan
I što sad?
Moram priznati da je autofokus objektiv koji nema ni motor ni prsten
blende i još je krivog formata pa ga moraš croppati zapravo worst case
scenario i da bi bolje prošao da si uzeo Sony A7.

Nego, ne znam iz kojeg razloga taj Sony uvijek u glavi zovem "Minolta". :)
http://www.danijel.org/
Smiljko Rudan
2016-02-08 09:30:37 UTC
Post by Danijel Turina
Post by Smiljko Rudan
[...]
Ha, mogu ja uzeti Sony A7, ali opet s tim adapterom (koji sadrži motor)
to postaje kvrgetina.

Ako bi se čovjek pomirio s crop faktorom, što nije jednostavno, možda bi
bio ok i Alpha 77mk2. Ali barem nema nikakvih adaptera.

A i trenutno mi je X-E1 tako mio, da mi ostali sustavi više nisu
zanimljivi. :-)
Danijel Turina
2016-02-08 10:09:40 UTC
Post by Smiljko Rudan
Post by Danijel Turina
Post by Smiljko Rudan
[...]
Ali iskreno, koliko ti zapravo treba autofokus i za što? Koliko ja
vidim, meni treba za portrete, dakle kad slikam nekoga tko se miče i
treba mi potvrda fokusa neposredno za vrijeme okidanja, da se smanji
mogućnost greške. Za macro mi ne treba, za pejsaže mi ne treba, zapravo
više mi treba mogućnost da provjerim fokus na 100% povećanja.

Tako da, problem solved. Imaš jedan AF objektiv za portrete, za sve
ostalo koristiš MD/MC manualne i radiš ručno kao nekad. Ja osobno
preferiram imati autofokus kao opciju, ali disproporcionalno često ga
isključim čak i kad ga imam, naprosto zato što sam u hrpi slučajeva s
manualnim fokusom točniji.
http://www.danijel.org/
Smiljko Rudan
2016-02-08 11:42:10 UTC
Post by Danijel Turina
[...]
Vrlo slabo koristim AF, evo na X-E1 veselo koristim MF objektive.

Jedino što imam hrpu AF objektiva, koje bih želio iskoristiti (naravno
da može i u MF modu).

Crop me zeza, ne AF.

I nemogućnost ručnog odabira blende kod AF objektiva.

Opcija je da rasprodam AF objektive i zaboravim na njih, što bi možda
bilo i najpametnije.
Danijel Turina
2016-02-08 11:59:34 UTC
Post by Smiljko Rudan
Post by Danijel Turina
[...]
Je, imam istu situaciju na m43, ali naprosto koristim pedeseticu kao
stotku i gotovo, nema tu pomoći.
Post by Smiljko Rudan
I nemogućnost ručnog odabira blende kod AF objektiva.
Opcija je da rasprodam AF objektive i zaboravim na njih, što bi možda
bilo i najpametnije.
Tu je sad pitanje koliko su ti objektivi dobri. Ono što je stvarno dobro
ne prodaj ni za živu glavu, a ostalo se lako kupi na drugom formatu.
--
http://www.danijel.org/